Foto: Thomas Mørkeberg

Den nationale cykelkonference 2016

Der er nu åbnet for tilmelding til Den nationale cykelkonference 2016 som holdes på Radisson Blu H.C. Andersen Hotel i Odense d. 31. maj og d. 1. juni.

08. marts 2016

Ændring af transportadfærd

Hvordan kan vi få flere over på den tohjulede? Dr. Rachel Carey fra University College London har i mange år forsket i, hvordan individuel transportadfærd kan ændres i en mere bæredygtig retning. Rachel besøger cykelkonferencen, og hun vil give sit bud på, hvorfor adfærdskampagner nemt kan skyde forkert samt hvordan vi kan blive bedre til at identificere, hvilken adfærd vi ønsker at ændre og ikke mindst - hvordan vi gør det.

Du kan tilmelde dig konferencen og se det foreløbige program her.

Halv pris til mindre kommuner

Har du eller en kollega aldrig været på cykelkonferencen før? Cykelkonferencens program henvender sig til en bred vifte af deltagere: Store og små kommuner, tekniske forvaltninger, sundheds- og socialforvaltninger, organisationer og virksomheder mv. Som noget nyt kan mindre kommuner under 40.000 indbyggere deltage til halv pris for én deltager. Meld dig selv til for halv pris eller tag din kollega fra din naboafdeling eller anden forvaltning under armen.

Årets Cykelkommune 2016

Cyklistforbundet udpeger hvert år Årets Cykelkommune. Sidste år gik prisen til Odense Kommune og tidligere har bla. Randers, Herning, Ballerup, Bornholm, København og Helsingør båret titlen.

Cyklistforbundet nominerer 5-7 kommuner, der udmærker sig ved en stærk cykelkultur, gode cykelforhold eller en innovativ tilgang til cykelindsatsen. Én af dem får titlen som Årets Cykelkommune.

Kommuner kan indstille sig selv til prisen ved at gøre opmærksom på deres kvaliteter som cykelkommune.

Læs mere om Årets Cykelkommune