Orange Kildemoes

Det er denne skønne Kildemoes Urban Squire, der er på spil.

Har din arbejdsplads fortjent Cykelpendlerprisen 2017?

Medarbejdere inviteres til at indstille cykelvenlige arbejdspladser i hovedstadsregionen til Cyklistforbundet og Supercykelstiernes nye Cykelpendlerpris.

Af Jane Kofod
02. maj 2017

”Gør din virksomhed noget særligt for at motivere dig og dine kollegaer til at tage cyklen til arbejde? Så kan du indstille din arbejdsplads til Cyklistforbundet og Supercykelstiernes nye Cykelpendlerprisen 2017. Måske bliver det jer, der vinder en lækker fælles arbejdspladscykel.”

Sådan lyder opfordringen fra Cyklistforbundet og Supercykelstierne til alle de deltagere i maj-kampagnen VI CYKLER TIL ARBEJDE, der arbejder på en virksomhed i Region Hovedstaden.

Prisen lanceres i anledning af VI CYKLER TIL ARBEJDE 2017 og åbningen af Danmarks første regionale supercykelstinet.

- At cykle hver dag gør en stor forskel for den enkeltes livskvalitet og sundhed, og det giver bedre bymiljø og mindre trængsel. Det giver mening for alle at få flere op på cyklen. Derfor vil vi anerkende arbejdspladser, der gør det nemmere at være cykelpendler, siger direktør i Cyklistforbundet, Klaus Bondam.

Cykelparkering og badeforhold
Det kan være ved at tilbyde overdækket/aflåst cykelparkering, en firmaaftale med en udkørende cykelservice, gode bade- og omklædningsforhold, garderobeskabe, låneregntøj eller andet, der gør det nemmere at vælge cyklen til.

- Supercykelstierne giver regionens pendlere helt nye muligheder for at vælge cyklen til. Men prisen vil vi sætte fokus på de mange muligheder, som virksomheder har for at støtte, at medarbejderne cykler oftere – uanset om det er hele vejen til arbejde eller bare til toget eller bussen, siger Klaus Bondam.

VIL DU DELTAGE
Du kan indstille din virksomhed ved at sende en mail med begrundelse for, hvorfor netop din virksomhed har fortjent prisen til cykelpendlerprisen@cyklistforbundet.dk

FAKTA

• Alle deltagere i Cyklistforbundet og ITD’s cykelkampagne VI CYKLER TIL ARBEJDE, der arbejder på en virksomhed i Region Hovedstaden, kan indstille deres arbejdsplads til prisen.
  • Nomineringen skal indsendes senest den 8. juni - samme dag, hvor der er frist for at registrere cykeldage i VI CYKLER TIL ARBEJDE.
  • En jury bestående af Klaus Bondam, direktør i Cyklistforbundet; Carina Christensen, direktør i ITD – brancheorganisation for vejgodstransport, og Jens Mandrup, formand for miljø- og trafikudvalget i Region Hovedstaden.
  • Vinderen udvælges med udgangspunkt i Cyklistforbundets certificeringsordning Cykelvenlig Arbejdsplads.

INFO OG KONTAKT
Jane Kofod, kommunikationschef i Cyklistforbundet, mobil 40 70 83 78, jak@cyklistforbundet.dk
Klaus Bondam, direktør i Cyklistforbundet, mobil 40 70 83 65
Mads Søholm Secher, Sekretariatet for Supercykelstier, mobil 21 46 78 84