Foto: Shutterstock

Cyklistforbundet i dialog med justitsministeren

Cyklistforbundet ønsker, at ministeren tager kampen op mod cykeltyverierne. Det siger direktør Jens Loft Rasmussen i et interview i Politiken.

Af Christina Britz Nicolaisen
12. juni 2012

På sit første møde med justitsminister Morten Bødskov opfordrede Cyklistforbundets direktør Jens Loft Rasmussen ministeren til at tage ansvar i kampen mod cykeltyverierne.

Cyklistforbundet og ministeren drøftede også regeringsprogrammet, og mulighederne for at ændre og fortolke færdselsreglerne i en mere cykelvenlig retning.

Læs Politikens interview med Jens Loft Rasmussen

Skriv på afdelingens side

Vi elsker jeres kommentarer!

Og vi bestræber os på at deltage i debatten og svare på jeres spørgsmål. Men vi får rigtigt mange henvendelser og kan derfor - desværre - ikke svare på alt.

2 kommentarer

• Af Mikkel Hass 20. juni 2012
    En lille ting, der ville være velkommen var, at Hittegodskontoret hos Politiet fik nedbragt den tid der går fra de får viden om en funden, mulig stjålet, cykel til de kommer og henter den. For tiden meddeler de, at der går 8 - 10 uger! Og det er uanset om der er tale om 15 - 20 cykler i en baggård på Nørrebro eller en cykel i Kastrup.
  • Af Morten Rydahl 13. august 2012
    Jeg mener ikke det nødvendigvis er politiet der skal tage sig af alle disse cykeltyverier.
    Med en indbygget chipmærkning med registrering af navn og adresse på ejeren, vil antallet af cykeltyverier falde væsentlig, og hvis samtidig eksempelvis cyklistforbundet bestyrede dette kartotek ville de fleste cykler finde tilbage til ejeren.
    Det er bemærkelsesværdigt at forIkringsselskaberne ikke ønsker at deltage, men det må jo indikere at indtægterne på cykelforsikringer (indboforsikringer) er en del større end udgifterne.
    Med andre ord: Alle cykler der skal forsikres skal være "chippet".