Holdet Baker Tilly løb afsted med nye cykler fra Batavus

Cylistforbundets landsformand Jette Gotsche (yderst til venstre) overrakte hovedpræmien til ni heldige cyklister fra Baker Tilly i Odense.

De cyklede - og vandt

Funklende nye cykler fra Batavus er på vej til ni odenseanske cyklister fra revisionsfirmaet Baker Tilly. De vandt hovedpræmien i Danmarks største motionskampagne.

Af Christina Britz Nicolaisen
13. juni 2014

Mere end 70.000 mennesker har igennem hele maj måned deltaget i Cyklistforbundets kampagne Vi cykler til arbejde.  Fordelt på 6.933 hold fra mere end 7000 danske virksomheder over hele landet tilsammen cyklet mere end 10 mio. kilometer.

Baker Tilly vandt cykler fra Batavus
Vi cykler til arbejde handler om at have det sjovt sammen med kollegerne. Men den handler også om at vinde. Og jo flere cykeldage et hold har, jo større er chancen for at vinde præmier.

Et af holdene i årets kampagne hedder Baker Tilly og kommer fra revisionsfirmaet af samme navn. Det var firmaets cykelhold i Odense-afdelingen, der løb med hovedpræmien, som er lækre nye cykler fra Batavus.

”Timingen kunne ikke være bedre - vi holder nemlig personalefest i aften,” siger holdkaptajn Lotte Jensen og fortsætter: ”Vi har altid været med i kampagnen, og vi havde slet ikke forventet at vinde, så vi er helt vildt glade.”

Cyklistforbundets landsformand Jette Gotsche var med i Odense for at overrække præmien, og siger om de heldige vindere: ”Vinderholdet fra Baker Tilly har haft mange cykeldage, og det er jo netop det kampagnen handler om – at cykle til arbejde, så mange dage som muligt. Baker Tilly har haft et flot gennemsnit på 18,2 cykeldage pr. deltager, og det er virkelig godt cyklet!”

Kampagnen laver nye cyklister
Igen i år har kampagnen skabt en masse nye cyklister. Danskere, som ellers normalt ikke cykler til arbejde, valgte den tohjulede i maj måned. Derfor var der i år også en præmie til ”Årets nye cyklist”, og vinderen er Kathe Jensen, der er Social-og Sundhedsassistent på Kildevældsogns plejehjem på Østerbro. Kathe cykler normalt ikke til arbejde, men har været vedholdende under kampagnen og cyklet 34 km om dagen. Fremover kan hun cykle afsted på præmien, som er en eksklusiv el-cykel fra Ebikes.

Kampagnen i tal
I år deltog 70.884 deltagere fordelt på 6.933 hold på ca. 7.000 arbejdspladser i hele landet. Sammenlagt cyklede de 830.000 cykeldage og mere end 10 mio. kilometer – hvilket svarer til 2.729 omgange i Tour de France eller 250 jordomrejser.

Arbejdspladserne i Nordfyns Kommune har cyklet flest dage pr. deltager – et flot gennemsnit på 17,7 dage. Det nordfynske er dog skarpt forfulgt af arbejdspladserne i Samsø og Assens Kommune, der har henholdsvis 14,3 og 13,9 cykeldage i gennemsnit pr. deltager.

Cyklisterne på arbejdspladserne rundt om i Nyborg Kommune har været flittigst, når handler om at cykle langt – her har hver deltager cyklet 201,3 km i gennemsnit. I Herlev og Stevns Kommune har de også trådt ivrigt i pedalerne og placerer sig på en 2. og 3. plads med 199,6 og 194,9 kørte kilometer pr. deltager.

Læs mere om kampagnen på www.vcta.dk

For mere information kontakt Cyklistforbundets kampagnechef Maria Bech, mab@cyklistforbundet.dk, mobil 40 70 83 54.