CyclistForFuture_900x600

Giv din frokostpause for klimaet

Giv din frokostpause for klimaet den 27. september sammen med os. Cyklistforbundet bakker om de globale klimastrejker, for cyklen er hverdagens grønne og klimavenlige transport.

23. september 2019

Cykelsagen er en del af klimasagen! I Cyklistforbundets sekretariat går vi på gaden og deltager i 'Break for Climate'-strejken fredag den 27. september kl. 12-14.

Det gør vi i solidaritet med de mange børn og unge, som sammen med svenske Greta Thunberg er gået på gaden og har strejket for klimaet.

Vil du give din frokost for klimaet?

Det er netværket 350 Klimabevægelsen Danmark, der opfordrer alle danskere til at give deres frokostpause for klimaet. Break for Climate er en del af de mange strejker, aktioner og arrangmenter verden over, der foregår i ugen fra den 20. til den 27. september - ugen som aktivisterne i Fridays For Future har udnævnt til 'Global Week for Future'.

Vil du være med - find et arrangement i nærheden af din by på Klimabevægelsens oversigtskort.

Brug cyklen i den grønne omstilling

Cyklen gør vores hverdag og vores verden sundere, grønnere og mere bæredygtig. Flere danskere på cyklen vil forbedre vores sundhed, mindske trængslen på vores veje og styrke både miljø og klima markant.

Det er ikke en umulig opgave: Hver tredje biltur er under fem kilometer.

Derfor opfordrer Cyklistforbundet regeringen til at gøre cyklen til det attraktive og oplagte transportvalg for flere og udnytte cyklens enorme potentiale i den grønne omstilling.

Sig ja til en cykelvenlig verden. Sig ja til en klimavenlig fremtid.

Halv pris på medlemskab i hele klimaugen