Bogen ”Overnatning i det fri” rummer oplysninger om cirka 1000 overnatningspladser, som maksimalt koster 25 kroner for en nat. Foto: Niclas Jessen

Overnatning i det fri

Se den nye udgave af oversigten over teltpladser og naturlejrpladser i Danmark.

Af Frits Bredal
14. maj 2012

Alle har ret til at opleve den danske natur – uanset om du er fattigrøv eller millionær, som Rasmus Seebach ville have udtrykt det. ”Overnatning i det fri” rummer oplysninger om cirka 1000 overnatningspladser, som maksimalt koster 25 kroner for en nat – mange er endda ganske gratis.

OpenStreetMap

”Overnatning i det fri” er et led i Cyklistforbundets fornyede satsning på cykelturisme. En udviklingsproces,  der bl.a. har resulteret i den nye elektroniske ruteplanlægger www.cyclistic.dk, som er baseret på OpenStreetMap. Ved at anvende dette - åbne - system er ruter og kort altid opdateret med de seneste oplysninger og gode råd fra cyklisterne selv.

”Overnatning i det fri” bygger også på OpenStreetMap.

”Vi har valgt at bruge OpenStreetMap som grundlag for alle bogens 234 detailkort, samt det vedlagte oversigtskort i A2-format med tryk på begge sider. På den måde har ”Overnatning i det fri” gavn af det store korttegningsarbejde, som mange af Cyklistforbundets aktive har udført i forbindelse med ”Vores kort”-projektet,” fortæller Jesper Pørksen fra Cyklistforbundets turismeafdeling.

Bestil bogen via Cyklistforbundets web-shop
Bogens medlemspris er 124 kroner (normalpris 139 kroner)

Emneord: Turisme, Ture