Sådan ser fremtidens cykeltrafik ud i tegner og grafik Maria Bramsens streg. © Cyklistforbundet / Maria Bramsen 2012

Sådan ser fremtidens cykeltrafik ud i tegner Maria Bramsens streg. ©Cyklistforbundet/Maria Bramsen 2012

Se fremtidens cykelby

The Good City er en udstilling med cykelvisioner for fremtidens København.

Af Frits Bredal
24. september 2012

Udstillingen ”The Good City” er i denne uge udstillet i foyeren på Copenhagen Business School. The Good City er en udstilling med cykelvisioner for fremtidens København.

Udstillingen ligger i forlængelse af CBS Green Week, der åbner mandag d. 24. september kl. 11.45 med taler af kulturminister Uffe Elbæk og Kim Østrup, underdirektør i IBM.

CBS Green Week er en årligt tilbagevendende temauge, der sætter fokus på bæredygtighed. Ugen inddrager samtlige elever på CBS og byder på en række engagerede oplægsholdere.

Læs mere om CBS Green Week her

“The Good City” er Bicycle Innovation Labs internationale vandreudstilling med bidrag fra en række forskellige organisationer, bl.a. Cyklistforbundet. Illustrationen, der ledsager denne artikel, udgør Cyklistforbundets grafiske bidrag til The Good City - den ledsagende tekst kan læses på udstillingen.

”The Good City sætter fokus på Københavns udfordringer som cykelby og udforsker de muligheder, der ligger i cyklismen som en platform for forandring mod bedre byer med færre trafikale problemer og mere plads til at leve,” fortæller Bicycle Innovation Lab.

Læs mere om udstillingen her

Tid: mandag d. 24 – torsdag d. 27. september 2012.
Sted: Copenhagen Business School, Foyeren, Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg

Emneord: Miljø, Byer