Henrik Dam Kristensen. Foto fra hans egen hjemmeside.

Transportminister Henrik Dam Kristensen står bag trafikforlig, der bl.a. medfører cykelsti på den nye Storstrømsbro

Denne mand siger ja til cykelsti på ny Storstrømsbro

Cyklistforbundet har kæmpet for en cykelsti over Storstrømmen. Nu siger transportministeren ja.

Af Frits Bredal
21. marts 2013

Med transportminister Henrik Dam Kristensen i spidsen har et stort flertal i Folketinget - i forbindelse med det nye trafikforlig - aftalt, at der skal være en cykelsti over den nye Storstrømsbro.

”Vi er glade for, at politikerne har lyttet til vores ønsker om en cykelsti på den nye bro. Det betyder uendelig meget for cykelturismen og den ganske almindelige cykling fra landsdel til landsdel i cykellandet Danmark,” siger Cyklistforbundets landsformand Claus S. Hansen, der selv bor på Lolland-Falster.

Både Cyklistforbundets lokale afdelinger og sekretariatet i København har det seneste år argumenteret for fordelene ved en cykelsti over Storstrømmen. Argumenter, der er fremført både i offentligheden og direkte over for de ansvarlige politikere.

”Samtaler med lokale politikere kombineret med en indsats over for folketingspolitikerne har vist sig effektiv,” siger Claus S. Hansen.

Den nye bro forventes færdig om 8 år.

Læs mere om det nye trafikforlig