Sådan ser fremtidens cykeltrafik ud i tegner og grafik Maria Bramsens streg. © Cyklistforbundet / Maria Bramsen 2012

Grafikeren Maria Bramsen har tegnet Cyklistforbundets bidrag til udstillingen The Good City

Fremtidens Cykelby

The Good City hedder ny udstilling med cykelvisioner for fremtidens København.

Af Frits Bredal
07. juni 2012

Den 8. juni åbner en ny cykeludstilling i Købehavn.

”Udstillingen The Good City er bygget op om en række plancher, der med tekst og grafik fortæller om den danske cyklismes historie, og hvordan vi forestiller os, at den og byen kan udvikle sig i fremtiden,” fortæller arrangørerne.

Det er Bicycle Innovation Lab, der står bag den nye udstilling:

”Cykelkulturen i København har indtil nu været et af byens store internationale varemærker. Når det kommer til cyklisme, er København så langt fremme, at det er svært at få armene ned igen. Men kan vi blive ved med at være en innovativ cykelby i verdensklasse, hvis vi ikke formår at udvikle og nytænke vores by og cykelkultur?

Der er et stort fokus på at øge antallet af cyklister, men hvordan kommer vi fra ønske til mål? Hvordan skaber vi en innovativ cykelkultur? Og hvordan kan den kombineres med en konkret udvikling mod en bedre by?” spørger arrangørerne i deres invitation.

Illustrationen, der ledsager denne artikel, udgør Cyklistforbundets grafiske bidrag til The Good City - den ledsagende tekst kan læses på udstillingen.

Stedet

Udstillingen er placeret udendørs på den nye havnepark i Havnegade ved Custom House fra d. 8. juni til d. 22. juni og på Amagerbro Torv fra d. 22. juni til d. 8. juli. Herefter vil udstillingen fungere som en international vandreudstilling.

Spørgsmål kan rettes til Lasse Schelde: lasse@bicycleinnovationlab.dk

Dét kan du gøre