Ny app skal få flere til at cykle

Cyklistforbundet er en af partnerne bag den ny motionsapp "Ta' Cyklen", der skal øge motivationen til at bevæge sig i hverdagen.

Af Cyklistforbundet
18. april 2016

Cyklistforbundet er en del af det nationale cykelprojekt Ta’ Cyklen Danmark, der skal få flere danskere til at tage cyklen på korte ture.

En aktiv livsstil og motion i hverdagen nedsætter risikoen for livsstilssygdomme som hjerte-kar-sygdomme, type 2-diabetes og kræft, og for at få endnu flere danskere til at vælge cyklen, lancerer Ta’ Cyklen Danmark nu en motionsapp, der skal motivere til mere bevægelse i hverdagen.

Ta’ Cyklen app’en er en digital cykelcoach, der er tilpasset den enkelte cyklist. App’en giver vejledning, overblik, gode råd og opmuntring til bevægelse i hverdagen. Den anerkender de små sejre eller giver et ekstra skub, når der er behov for det.

Ta’ Cyklen registrerer dine cykelture automatisk og er den første motionsapp på markedet, der coacher brugeren med skræddersyet indhold.
Foruden Cyklistforbundet, Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Diabetesforeningen består partnerskabet af kommunerne i Aarhus, Middelfart, Odense og Frederiksberg samt DTU Transport, DSB og Movia.

Ta’ Cyklen Danmark støttes af Nordea-fonden og Vejdirektoratet.

App’en er gratis og kan downloades her:

App Store

Google Play

Skriv på afdelingens side

Opret en profil - det tager 30 sekunder

2 kommentarer

• Af Gunnar Bartholdy,  21. april 2016
    Godt med en spændende ny app, men hvornår kommer den til windows phone?

Der har været reklamer for andre apps i cyklister, men de er desværre heller ikke til windows phone. Hvorfor? Markedet er der.
  • Hej Gunnar, det er Kræftens Bekæmpelse, der har været primus motor på udvikling af Ta' Cyklen-app'en, og jeg ved ikke om der er planer om en Windows-version p.t.. Der er formentlig - som du siger - et marked, men det er endnu meget lille sammenlignet med ios og Android. Så mon ikke der kommer flere Windows-apps i takt med at markedsandelen evt. vokser. Mvh Christina