Sidste år gik turen også til Svendborg. Foto: Cyklistbutikken 1905

Toursæson 2018: Kom med på forårstur til Sydfyn

Turen byder på cykling med egen guide på det roste mountainbikespor ’Skovhuggeren’, åbning af ny national cykelrute og overnatning på hyggelig shelterplads ved Svendborg. Alle er velkomne, når Cyklistforbundet og Cyklistbutikken 1905 inviterer på tur den 4.-6. maj.

Af Cyklistforbundet
06. april 2018

En ny tour-sæson står for døren, og vi starter med en tur til Svendborg. Netop denne weekend byder på åbning af cykelruten Nationalrute 8, som vi lørdag indvier med transportminister Ole Birk Olesen og derefter selv udforsker. Søndag kommer formanden fra det roste mountainbike-spor Skovhuggeren og fortæller og guider ud på sporet.

Turen starter ved Nyborg. Vi cykler stille og roligt sydover, så alle kan være med. Vi har booket en shelterplads ved Svendborg med plads til 10 personer. Pladser i shelter går efter først til mølle-princippet. Resten kan sove i egne medbragte telte eller bivy-bags.

PRIS OG TILMELDING
Pris for medlemmer: 1.000 kr.
Pris for ikke-medlemmer: 1.500 kr.

Tilmelding via Cyklistbutikkens hjemmeside 1905.dk

FORPLEJNING
Med i prisen er aftensmad fredag, morgenmad, frokost og aftensmad lørdag samt morgenmad og frokost søndag.

PROGRAM

Fredag den 4. maj:
Kl. 18: Afgang fra Nyborg Station mod Svendborg i samlet flok. Stille og roligt tempo. Distance: 55 km.
Kl. 20-21: Ankomst til shelterplads ved Svendborg, hvor aftensmaden vil være klar. Bål, hygge og cykelhistorier.
Kl. ca. 23: Godnat

Lørdag den 5. maj:
Kl. 08-10: Morgenmad.
10-13: Åbning af Nationalrute 8 i Svendborg med informationsstand fra Cyklistforbundet, Bike Island Fyn m.fl. og forskellige aktiviteter. Transportminister Ole Birk Olesen taler, og vi kører sammen ud med ministeren, Cyklistforbundets direktør Klaus Bondam og øvrige deltagere i åbningen.
Kl. 12: Vi cykler i samlet flok ad N8 og spiser cafe-frokost et sted på turen.
Kl. 18: Aftensmad.
Kl. 23: Godnat.

Søndag den 6. maj:
Kl. 08-10: Morgenmad
10-12: Morten Eeg, formanden for mountainbike sporet Skovhuggeren, kommer og fortæller om sporet og guider os gennem sporet på mountainbikes. Det er muligt at leje en mountainbike i Svendborg eller få fragtet sin egen derned. Dette er inkluderet i prisen. Obs: Begrænset antal cykler. Bestil transport af din cykel via 1905@cyklistforbundet.dk.
Kl. 14: Afgang mod Nyborg. Frokost i form af medbragte sandwich indtages på ruten.

PRAKTISK INFO
Du står selv for din oppakning og cykler selv med den. Vi anbefaler følgende:

• Tøj til alt slags vejr
  • Sovepose
  • Liggeunderlag
  • Cykelhjelm
  • Cykellygter

BLIV MEDLEM AF CYKLISTFORBUNDET
Er du ikke medlem af Cyklistforbundet? Skynd dig at blive det her

Du kan læse mere omkring hvad du får ud af et medlemskab her

Skriv på afdelingens side

Opret en profil - det tager 30 sekunder