Foto: Ældre Sagen

Undersøgelse om cykelvaner

Er du fyldt 50, så vil vi gerne høre om dine cykelvaner uanset om du cykler meget eller lidt, eller måske slet ikke cykler. Du har samtidig mulighed for at vinde et gavekort på 500 kr.

28. november 2014

Cykler du?

Føler du at et langt og aktivt liv langt op i alderen er tæt forbundet med livskvalitet, trivsel og sundhed, er vi meget interesserede i din mening og dine erfaringer. Cyklen er for mange mennesker et vigtigt og værdifuldt redskab til at opnå en aktiv hverdag, og uanset om du cykler eller ej, er din mening og holdning relevant.

Cyklistforbundet er sammen med Ældre Sagen i gang med at undersøge cykelvanerne hos alle over 50 år. Formålet med undersøgelsen er at klarlægge, hvad der motiverer dig til at blive ved med at cykle, hvad der får dig til at stille cyklen fra dig, og hvad der får dig i gang igen. Undersøgelsen er en del af et større projekt som har til hensigt at bidrage til og forbedre sikkerheden og trygheden i trafikken for målgruppen.

Vi vil derfor gerne høre fra dig, hvis du er i alderen 50+, og uanset om du er cyklist, eller aldrig har cyklet.

Det tager mellem 10 og 15 minutter at udfylde spørgeskemaet, som du finder her: https://survey.enalyzer.com/?pid=rf7q4nen (Spørgeskemaet er lukket pga. overvældende mange besvarelser - tak for den store interesse).

Har du spørgsmål om undersøgelsen kan du kontakte projektleder Annette Meng på anm@cyklistforbundet.dk eller tlf. 40 70 83 70, eller projektkoordinator Martin Knudsen på mmk@aeldresagen.dk eller tlf. 33 96 87 93.

Skriv på afdelingens side

Opret en profil - det tager 30 sekunder