Find den relevante person i Cyklistforbundet.

Lotte Malene Ruby
E-mail: lmr@cyklistforbundet.dk

Direktør
Klaus Bondam
E-mail: bondam@cyklistforbundet.dk

Jette Gotsche
Mail: jette.gotsche@gmail.com

Trafiksociolog
Anette Jerup Jørgensen
E-mail: ajj@cyklistforbundet.dk

Skriv på afdelingens side

Opret en profil - det tager 30 sekunder

8 kommentarer

• Af cigarfar@cigarfar.dk 24. maj 2012
    Har læst at politimuseet vil udstille diverse mordvåben fra tidligere sager (økser og save etc...)... I burde melde Jer ind i debatten og forlange at lastbiler, personbiler, spritbillister etc. bliver udstillet ved samme lejlighed...
  • Af Dorthe Lauritzen 1. august 2012
    Vedr. jeres kommentar i Ekstra Bladet om at danske cyklister i København er civiliserede, og at billedet af uvorne cyklister er forvrænget - så har det tit været drøftet blandt venner og kolleger at folk i København kører temmelig hensynsløst. Der er ikke tale om en mediehetz! Jeg kører både bil og cykel i København hver dag og er rigtig træt af hensynsløse cyklister og bilister. Problemet ligger nemlig i en holdning, som gør at man er ligeglad med andre og den regerer generelt i den før lidt mere sikre og afslappede hovedstad. Af samme grund kører jeg ikke uden cykelhjelm, det er simpelthen for farligt i mylretiden i Kbh nu. Folk kører over for rødt, skubber sig forbi hvor der ikke er plads, overhaler indenom osv. Skuffende at Dansk Cyklist Forbund repræsenterer den generelle cyklist så dårligt ved ikke at tage fat på det som af færdselspolitiet pointeres som et problem..
  • Af Frits Bredal, kommunikationschef Cyklistforbundet  2. august 2012
    Cyklister er ikke udsat for en mediehetz. I Cyklistforbundet er vi glade for det fokus, mange medier har på trafik og trafikadfærd, men vi er ikke nødvendigvis enige i alle synspunkter, der fremføres. En af vores pointer er, at man skal være forsigtig med storskrydende generaliseringer, som f.eks. at alle cyklister kører hensynsløst.

Men, som det også fremgår af artiklen i Ekstra Bladet, Cyklistforbundet har ingen interesse i at forsvare cyklister, der rent faktisk kører råddent. Tværtimod vil vi selvfølgelig gerne være med til at fremme den gode adfærd, bl.a. ved at deltage i den offentlige debat. Og meget gerne via en egentlig adfærdskampagne (udover f.eks. vores Alle Børn Cykler kampagne, hvor god opførsel er en del af programmet), hvis vi kunne finde penge til det.

• Af Svend Erik Gøttrup, Holbæk 24. november 2012
    Har lige læst diverse indlæg i deebatten om " hensynsløse " cyklister, man kan selvfølgelig ikke skære alle over en kam men jeg får lyst til at fortælle en episode som min nabo har været ude for. Naboen er lastbil chaffør og kører varer ud til Netto butikker i bl.a København dette foregår med store treakslede trailere så vogntogt er godt 25 m. langt, det er ikke nemt at bakke ind gennem en port eller til en gård hvor Netto forretninger har deres nærlager, og når man har ventet 3-4 grønne lys på at kunne folde en så stor bil ind gennem en indkørsel og alle disse " hensynsfulde cyklister " lader være med at køre over for rødt lys og ellers kunne lade være med at køre bag lastbilen så chafføren ikke kan se dem og derved måske bakker ind over dem så de bliver flade som pandekager. Jeg nægter at tro at nogen chaffør med vilje kører ind i cyklister, men det kunne være på sin plads om man tog sig tid til at vente mellem 10 sec, og 2 min. til lastbilen er væk, tænk på at de bringer varer ud til jeres supermarkeder så i kan få noget at spise e.t.c.
    Naboen blev lidt gal over at cyklisterne blev ved med at køre bag ham så han rullede vinduet ned og takkede for, hensynet fra cyklisterne men blev på det nærmeste overfaldet af en sur cyklist som bad ham skride af H- til med hans l.... lastbil og vist nok en masse andre uheldige gloser, men uheldigvis blev episoden overværet af et par urobetjente som fik sig en snak med den ubehagelige cyklist, jeg håber at snakken også udmøntede sig i en billet som måske kunne få vedkommende til at også tænke på andre trafikanter.
  • Af Charlotte Wulff 25. september 2013
    Cyklister holder for buspassagerer
    Godthåbsvej i tæt morgentrafik ind mod byen. Cykler i to rækker på den smalle cykelsti. To busser ved busstoppestedet ved Axel Møllers Have. Bagerste bus svinger ud for at passere bussen foran. Bagenden svinger følgeligt ind og strejfer yderste cyklist, der står bag bagdøren og venter på, at cykelstien tømmes for passagerer fra bussen. Det var en grim oplevelse og gav mig et solidt blåt mærke på albuen.
  • Af Ejvind Brinck  i dag
    Højresvingsulykker
    Hvordan undgår vi disse ulykker, alle danske lastbiler skal have spejle og kameraer, men de udenlandske er fritaget. Hvad hjælper det?
    Nej, sæt et TRAFIKSPEJL op i krydset så både lastbil og cyklist kan se hinanden når de kikker ligeud.
    Lastbilchaufføren kan se hele siden på lastbiler uden blinde vinkler, cyklisten kan fornemme om der er øjenkontakt med chaufføren inden hun kører frem.
  • Af ivan hansen 27. november 2013
    hvad med at cyklerne kører i modsat retning på cykelstierne
  • Af Erik Valgreen 14. marts 2014
    Jeg savner en sommersøndag i København på hjul uden motor, hvor vi, dvs. hvor cyklister af alle slags, rulleskøjteløbere og skateboardere i fællesskab laver en oplevelsesdag. Kun busser med motor har adgang. Vi fylder pladser og torve med samvær og oplevelser og lidt skæg og ballade og fremmer de hjuledes succes. Motion, miljø og venskab. Det må da interessere også Københavns kommune og turistindustrien. Vi kunne jo lave cykelruter, rulleskøjteruter mm. og fordele pladser og torve til diverse aktiviteter. Blot en idé.