Cyklistforbundet kan rådgive dig om cykelparkering. Foto: Mikkel Østergaard

Cyklistforbundet kan rådgive dig om cykelparkering. Foto: Cyklistforbundet/Mikkel Østergaard

Parkering

Cyklistforbundet har gennemført et udredningsarbejde om, hvordan man løser cykelparkeringsproblemet. Budskabet lyder, at problemet kan løses. Det kræver kun tre ting: opmærksomhed, arealer og penge.

Inspiration til planlægning og udformning

Vi har samlet en gruppe førende eksperter og kigget os omkring - også i andre lande. Vi har identificeret, hvad der kendetegner den gode cykelparkering. Hvis man i planlægningen følger nogle enkle og basale principper, kan det ikke gå helt galt.

Tiden er inde til at give cykelparkeringen et løft. Håndbogen her er tænkt som en inspirationskilde ved den fremtidige planlægning og udformning af cykelparkeringsanlæg.

Cyklistforbundet rådgiver om cykelparkering

Kontakt projektkoordinator Erik Bølling-Ladegaard:

Skriv på afdelingens side

Opret en profil - det tager 30 sekunder

1 kommentarer

• Af Peter Helby 23. februar 2014
    Vores ejerforening synes at der er for mange cykler i gården, og vil derfor fastsætte en kvote for, hvor mange cykler der må hensættes pr. lejlighed. Desværre har forslaget udsigt til flertal på den kommende generalforsamling. Antallet af cykler er nemlig meget forskellig fra lejlighed til lejlighed og de fleste kan godt klare sig med 2-3 pladser, mens vores lejlighed er bolig for 7 voksne mennesker. Vi kan derfor få alvorlige problemer med vores cykler hvis der fastsættes en kvote. Gården er stor nok til både cykler og affaldsbeholdere, og hidtil har der ikke været nogen begrænsning på cykelparkeringen. Men en del af ejerne presser på for at få gården omlagt til at tjene fortrinsvs som opholds- og legeareal, og altså indskrænke pladsen til cykler. I stedet vil de henvise vores "overskydende" cykler til det offetlige fortov (hvor der i øvrigt slet ikke er plads). Hvordan står vi juridisk i en sådan sag? Kan vi hindre at der fastsættes kvoter for cykelparkeringen, hvis et flertal ønsker dette?