FORÆLDER

HJÆLP DIT BARN PÅ VEJ

Sunde vaner starter tidligt, og en tur på cyklen er en sjov måde for børn at bevæge sig. At kunne cykle selv giver frihed – og styrker både barnets motorik, muskler, kondition, koncentration og indlæringsevne. De fleste børn synes tilmed selv, at det er sjovt at cykle, og for de store børn er det samtidig en smart måde at komme rundt på egen hånd.

Der er meget du kan gøre for at hjælpe dit barn i gang på cyklen - hvad enten I først skal i gang med løbecykel eller kosteskaft eller allerede nu cykler ude i trafikken. Her har vi samlet Cyklistforbundets gode råd til cykeltræning, guides til sjove cykellege og inspirerende historier fra andre cyklende familier.

CYKELLEG

Cykeltræningen med kosteskaftet hjemme på villavejen går nogle gange i hårknude til stor frustration for både børn og forældre. Med cykelleg fjernes fokus fra det at træne, fordi man leger. Men via legene træner børnene at holde balancen, at bremse sikkert og se sig til siden og tilbage uden for meget slinger. De bliver det, Cyklistforbundet kalder cykelsikre.

Lær mere om cykelleg her

LÆR DIT BARN AT CYKLE TIDLIGT

Vil du have nyt om et godt liv med cykling direkte i din mailboks – tilmeld dig vores nyhedsbrev

NYHEDSBREVET CYKLISTER