Albertslund og Vestegnen

Cykeltur på Vestegnen

Vestegnen-afdelingen arrangerer cykelture i området og arbejder for at forbedre forholdene for cyklister i afdelingens kommuner.

Afdelingen siger

• Af Finn Gustafsson, 27. maj 2018

STORE CYKEL DAG

RUNDT I HØJE TAASTRUP KOMMUNE

SØNDAG d. 10-06-2018 kl. 11-13.30

Familiecykeltur rundt i Høje Taastrup, arrangeret af Cyklistforbundet Vestegnsafdeling og Miljø- og Energicenteret.

Mødested: Miljø- og Energicenteret, Høje Taastrup Boulevard 54, 2630 Taastrup

Denne gang vil det være Peter Faarbæk, der cykler i spidsen. Ruten ligger helt klar fra starten. Det er nemlig den populære lilla halv-maraton-rute på 21 km (Maraton ringen, hvor man kommer rundt til en række fine destinationer såsom Hakkemosen til skulptur trætrolden Teddy, Sengeløse med det smukke gadekær, Vridsløsemagle, Store Vejleåstien, Mølleparken med søer. Tilbage igen via Selsmosen og Høje Taastrup stien.

Der vil være en række stop undervejs, hvor vi håber at kunne fortælle om stederne eller strække benene.

Man møder bare op og gerne med el-cykel. Gratis. Ingen bindende tilmelding, men send gerne en mail, så vi ved nogenlunde antal deltagere.

Meget børne -familievenlig tur, hvor vi venter på hinanden og samler op på følgende skoler, Sengeløse skole kl. 10.30, Mølleholmskolen kl. 10.30 og Vestegnens privatskole 10.45.

Turlængde:

Ca. 21 km

Arrangør

Christina Saadbye Cyklistforbundet christina.saadbye@gmail.com, tlf. 42343764 og MEC Tina Faber, 43304200, tina@mec-ht.dk,

Hastighed:

10 – 15 km/t

Medbring:

Mad og drikkevand, De første 30 får frugt og en flaske vand til turen. ”Hemmelig frokost” og præmier til de cyklister som klarer turen