Tips til God Cykling

På denne side er der oplysninger, som vi har fundet  -  dels på Cyklistforbundets hjemmeside, dels på andre gode cykelsteder. Tjek indlæggene her. Men for meget mere - se også Cyklist Forbundets side "Alt om cykling", som du finder et link til øverst på denne side.

Giv et Praj til Teknisk Forvaltning

Vej Arbejde

Er du på dine cykelveje kommet forbi strækninger på veje eller stier i Brøndby eller i Hvidovre, hvor du kan se, at der er opstået fejl eller mangler ??

På begge kommuners hjemmesider er der mulighed at give kommunen et praj, om hvor problemer findes. Alle henvendelser noteres og indgår i planlægningen af de fortløbende arbejdsopgaver.

Hvis du finder steder i kommunen, som du mener kommunens teknisk forvaltning bør være opmærksom på, kan du "Giv et praj" og fortælle kvikt, kort og præcist om stedet og problemet.

Giv et praj til Hvidovre

Giv et praj til Brøndby

Pleje og vedligeholdelse af din cykel

Klude og HandskerSelvfølgelig er plejen af din cykel rigtig vigtig om foråret, efter vinteren, hvor kulde og frost og saltning af vejene bevirker, at salt og grus trænger ind overalt på cyklen.

Men pleje og den "lille vedligeholdelse" er også vigtig for din cykel på andre årstider. Med et bad og et lille eftersyn af gear, brem- ser, dæk, fælge, hjul, fittings, lejer, lås og lygte får du en meget nemmere kørsel - altid. Det behøver ikke at være en stor proces, for med en klud og en flaske olie kan du komme meget langt.

Læs mere om "den lille vedligeholdelse" af din cykel (pdf)

Find din nærmeste cykelfagmand her.

I ønskes alle God Arbejdslyst - og Gode Ture

Bliv cykelsikker i vintervejret - Cyklistforbundet

Cykel i VinterVejrI en tid med sne, sjap og frost er det vigtigt at have styr på sin cykel, så fald, skred, og ulykker undgås. På følgende link kan du læse 10 råd om, hvordan du bliver cykelsikker

Desuden finder du her lynkurser i glatførekørsel og i smøring af kabler, lås og kæde.

CyklistForbundets råd og vejledning til vintercykling

Lygter, Reflekser og Lyst Tøj - Når du CyklerRød Refleks

Alle cykler skal have lygter på, når sigtbarheden af den ene eller anden grund bliver dårlig. Og reflekser er næsten lige så vigtige som lygter.

Se billedet af, hvor der skal være lygter og reflekser på cyklen

Få hjælp til at finde ud af,
hvor, hvordan og hvornår du skal have lys på cyklen.

Læs her, hvad reglerne siger om lys på cyklen (link)

I loven er der meget præcise krav til
hvilke reflekser, der skal sidde på cyklen.

Læs reglerne om reflekser på cyklen her (link)

Og hvornår er det, at lygterne skal tændes ?

Se tiderne for solopgang / -nedgang her (link)

Lygter, Reflekser og Lyst Tøj - Også til Fods.

Vintertid er reflekstid, og med den glimtende refleks kan du mindske risikoen for at blive påkørt. Brug derfor altid reflekser i mørket - og placer dem helst på de bevægelige dele af kroppen, så som arme og ben, så det er nemt at identificere dig som et levende objekt.

Læs mere om reflekser (i pdf med relevante links)

Lær dit barn at cykle - Cyklist Forbundet

Børn CyklerDet er vigtigt, at børn fra de er små kommer op på cykel - og lærer at cykle sikkert og korrekt. Brug følgende link for at se, råd og vejledning om at lære dit barn at cykle.

Lær dit barn at cykle

Oplysninger om og fra Cyklistforbundet til dig.

HverveFolder 17.FSCyklistforbundets Brøndby-Hvidovre Afdeling har skrevet om aktiviteter, som vi arrangerer, om kontante fordele ved at være medlem af Cyklistforbundet, om emner, som optager os
og om personer, som du kan kontakte.

Oplysninger er samlet i en flyer / folder, som
vi uddeler så ofte, vi kan komme til det.

Klik her for at læse oplysningerne fra folderen (pdf).

Brøndby TrafikHandlingsPlan 2016-2020.

Brøndby har produceret TrafikHandlingsPlan 2016-2020, som blandt andet har til formål at støtte forbedringen af forholdene for cyklister i Brøndby.

TrafikHandlingsPlanen har indsatsområderne :
* Tryghed i trafikken,  * Trafiksikkerhed,
* Fremkommelighed,  * Tilgængelighed.

*  Her er TrafikHandlingsPlanen 2016-2020, Brøndby.

*  Her er projekter, som er prioriterede til 2016/2017.

Fra CFs Brøndby-Hvidovre Afdeling har vi indsendt forslag til konkrete projekter, som kan være med til at fremme forholdene på de 4 indsatsområder for cyklister i Brøndby.

Her er CF Brøndby-Hvidovres forslag til
konkrete projekter i TrafikHandlingsPlanen.