Generelle betingelser

Formålet med cyklistforbundet.dk og vores øvrige digitale medier er først og fremmest at give en samlet tilgang til viden om og debat om cykler, cykling og - selvfølgelig - selve Cyklistforbundet. Men vi har nogle generelle betingelser, som vi vil bede dig følge. Du får betingelserne her.

Retningslinjer for kommentarer

Vi opfordrer til, at vores brugere livligt kommenterer og debatterer vores indhold - men det skal foregå på en ordentlig måde. Derfor beder vi dig overholde følgende retningslinjer:

• Kommentarerne skal være relateret til den pågældende artikel/indlæg.
  • De skal være skrevet i en god tone: Brug aldrig formuleringer eller ordvalg, som du ikke selv ville bryde dig om at være modtager af - og hold dig fra personangreb.
  • Nedsættende eller diskriminerende bemærkninger accepteres ikke.
  • Brug ikke ophavsretsbeskyttet materiale.
  • Indsæt ikke kommercielle reklameindslag.

Vi forbeholder os ret til at fjerne indhold, der ikke lever op til retningslinjerne.

Vi bestræber os i øvrigt på at deltage i debatten og svare på jeres spørgsmål. Men vi får rigtigt mange henvendelser og kan derfor - desværre - ikke svare på alt.

Betingelse for brug af Cyklistforbundets billeder

Billederne på Pressefoto-siden kan frit benyttes på følgende betingelser:

• Billederne må ikke bruges kommercielt.
  • Teksten "Foto: Cyklistforbundet/[fotografens navn]" skal fremgå på eller ved billedet. Når billederne bruges på nettet, skal navnet 'Cyklistforbundet' - så vidt det er muligt - linke til http://www.cyklistforbundet.dk.

Hvis du er interesseret i at bruge et eller af flere af vores billeder, som ikke er repræsenteret på Pressefoto-siden, kan du sikkert sagtens få lov til det - på samme betingelser som ovenfor. Inden du gør det, vil vi dog anbefale, at du kontakter os, så du er sikker på ikke at overtræde en fotografs rettigheder.

Brugen af Cyklistforbundets hjemmesider er anonym.

Der registreres ingen data, som kan bruges til at identificere dig, med mindre du selv tilmelder dig tjenester. Ingen persondata videregives eller sælges til tredjepart.

For at kunne videreudvikle og forbedre Cyklistforbundets hjemmesider fører vi statistik over, hvordan brugerne anvender siderne.

Ophavsret

Indholdet på Cyklistforbundets hjemmesider stilles til rådighed for visning og læsning.

Du må gerne citere teksten, så længe dette sker med tydelig kildeangivelse. På nettet skal kildeangivelsen ledsages af et link til den pågældende side.

Indholdet må kopieres til privat brug. Kopiering af artikler, billeder mv. til andet end privat brug må kun ske efter aftale med Cyklistforbundet.

Ansvarsfraskrivelse

Formålet med Cyklistforbundets hjemmesider er at give en samlet tilgang til relevant information om Cyklistforbundet og om cykler og cykling generelt. Indholdet publiceres med følgende forbehold:

1. Hjemmesidernes oplysninger vises, som de er, uden nogen form for garanti. Vi gør vores yderste for at sikre, at indholdet er så korrekt, præcist og opdateret som muligt. Men Cyklistforbundet og andre bidragydere kan ikke give garanti for oplysningerne for så vidt angår deres aktualitet, nøjagtighed, fuldstændighed mv.
  2. De synspunkter, der fremkommer på hjemmesiderne deles ikke nødvendigvis af Cyklistforbundet.
  3. Cyklistforbundet fraskriver sig ethvert ansvar for tab eller skade – direkte eller indirekte – som måtte opstå som følge af brugen af vores hjemmesider, herunder eventuelle computervira forårsaget af downloads herfra.
  4. Cyklistforbundet fraskriver sig tilsvarende ethvert ansvar for tab eller skade – direkte eller indirekte – som måtte opstå som følge af brugen af siderne, der drives af afdelingerne under Cyklistforbundet. Vi gør opmærksom på, at synspunkter fremsat af Cyklistforbundets afdelinger kan divergere fra Cyklistforbundets officielle holdninger.
  5. Vi vurderer altid indhold og pålidelighed kritisk, før vi linker til tredjemands hjemmesider. Men vi påtager os intet ansvar for indholdet på disse hjemmesider.
  6. Vi tilstræber at imødekomme alle ophavsrettigheder til tekst, billeder og andet indhold på Cyklistforbundets hjemmesider. I tilfælde af en utilsigtet overtrædelse af copyright fjerner vi straks det pågældende materiale eller påfører den ophavsretlige kilde.
  7. Cyklistforbundet forbeholder sig retten til når som helst at ændre indholdet på hjemmesiderne.
  8. Cyklistforbundet forbeholder sig retten til når som helst at ændre vilkår og betingelser for brugen af vores hjemmesider ved blot at rette indholdet på nærværende side.
  9. Cyklistforbundet forbeholder sig retten til at afbryde distributionen af vores hjemmesider uden forudgående varsel.
  10. Vi overvåger løbende vores indhold. Skulle der alligevel forekomme fejlagtigt eller stødende indhold på en af vores hjemmesider eller de sider, vi linker til, vil vi gerne kontaktes omgående. Brug kontaktsiden eller ring til os på tlf. 33 32 31 21.