Cyklistforbundet var en del af Tour De Future-eventen i 2012. Foto: Cyklistforbundet / Jakob Schiøtt Stenbæk Madsen

24
261

Meld dig ind

Cyklistforbundet har forskellige medlemstyper. Find det medlemskab, der passer dig bedst, og meld dig ind med det samme.

Almindeligt medlemskab - for dig (og ingen andre): 30 kr./md. eller 340 kr./år
Ja tak, meld mig ind i Cyklistforbundet!


Husstandsmedlemskab: 45 kr./md. eller 485 kr./år
Ja tak, meld mig ind i Cyklistforbundet!


Junior-/seniormedlemskab (under 26 eller over 65): 20 kr./md. eller 195 kr./år
Ja tak, meld mig ind i Cyklistforbundet!

Junior-/seniormedlemskabet kan også være et husstandsmedlemskab.
Kontakt sekretariatet for at høre mere.


* Månedligt medlemskab kræver tilmelding til PBS.

Meld dig ind i SygKlister her

SYGKLISTER er Cyklistforbundets ungdomsafdeling - som dog ikke hænger sig synderligt i deres medlemmers alder: Alle, der er enige i, at "cyklen er så meget mere end et transportmiddel", er velkomne.

 

Skriv en kommentar

Skriv på afdelingens side

Opret en profil - det tager 30 sekunder

24 kommentarer

  • Af Bert Hillebrand 8. februar 2013
    Jeg synes, at det er kedeligt at se de mange cyklister som cykler i gågader og på selve peron ved S-tog stationer, i stedet for at trække cyklen. Kan dette emne ikke tages op i bladet!
  • Af Alex C. Christensen 16. april 2013
    Allerførst lidt ros, men ærlig talt så syntes jeg at kontingentet er voldsom stort, pr medlem 12 x 30 = kr. 360,- pr år pr. pers , 100 kr. burde være et passende beløb...
    bla.. med baggrund i at der er mange /store sponsorer, og at det vel ikke er et kapitaliseringsprojekt....
  • Af Frits Bredal 18. april 2013
    Hej Alex. Jeg kan garantere dig for, at Cyklistforbundets arbejde på ingen måder er et ”kapitaliseringsprojekt”. Cyklistforbundet modtager ingen faste bevillinger fra staten, og vores generelle arbejde har ingen sponsor. Men vi er så heldige, at have sponsorer på specifikke projekter, f.eks. TrygFonden på ”Alle Børn Cykler”, Nordea-fonden på Cyklistforbundets cykellegebane eller Østifterne på ”Vi kan cykle” – kampagnen. De penge, vi modtager fra sponsorer, går til det specifikke projekt – og intet andet. I øvrigt er Cyklistforbundets økonomi helt gennemskuelig og åben, f.eks. kan du se den i vores landsmødemapper: http://issuu.com/cyklistforbundet/docs/landsmoedemappen-2012-cyklistforbundet/11
    En række af Cyklistforbundets aktiviteter er meget synlige, og det er jo dejligt. Men det kan føre til den opfattelse, at der står en stor og økonomisk voluminøs organisation bag – det er ikke tilfældet. Cyklistforbundet er en lille organisation, der med meget begrænsede økonomiske midler gennemfører en række aktiviteter med som gennemslagskraft. Andre, mere velhavende organisationer, bruger langt flere penge på sammenlignelige aktiviteter.
    Frits Bredal, kommunikationschef
  • Af Niels Odgaard 23. april 2013
    Jeg er meget tilhænger af jeres arbejde og kampagner. Hvis I vil promovere egne kampagner, så skal i nok ikke tage 75 kroner for at sende en vcta t-shirt i webshoppen. Dèt er ligegodt for dyrt!
  • Af Keith Baxby ( Scotland) 23. maj 2013
    Forgive me, I know only a very little Danish. In friendship, can I comment on " Do you want to sniff a little to us before you sign up.." This sounds very strange to native English speakers- and a little unpleasant, as if you have not taken a shower for a long time! The best translation is " Do you want to get a flavour of us...".
    Best wishes
  • Af Line Hviid, Cyklistforbundet 24. maj 2013
    @Keith He-he ... well, you have just revealed that the translation of our website is automatic - apparently an automatic service with a slight sense of humor ;)
  • Af Carsten Stidsen 30. juni 2013
    Forslag: Tilbyd et medlemskab, hvor papirudgaven af Cyklister kan fravælges. Læg i stedet Cyklister på hjemmesiden evt. med medlemslogin. Så er bladet altid ved hånden og vi sparer papir.
  • Af Rikke Ravn, Cyklistforbundet 1. juli 2013
    @Carsten: Tak for dit input til vores medlemskaber.Vi har netop gennemført en omfattende læserundersøgelse, der konkluderer, at vores læsere gerne vil beholde deres trykte medlemsmagasin - også hvis alle artikler kunne læses elektronisk. Vi undersøgte det bl.a. for at sikre, at vi ikke trykker et magasin for magasinets skyld og dermed spilder ressourcer. "CYKLISTER" har er en meget høj læsnings- og tilfredshedsgrad, så indtil videre er det trykte medlemsmagasin en fast del af medlemskabet. Vi spørger naturligvis igen om et år eller to, da området er i udvikling.
  • Af Niels Jørgen Nielsen 22. juli 2013
    Jeg synes det er for dårligt, at man ikke gør mere ud af cykelstierne, når man gerne vil have folk til at cykle mere. Er selv styrtet og fået ødelagt et baghjul p.g.a. manglende vedligeholdelse. Der er store lunker og huller på vores cykelstier, det burde være en opgave for cykelforbundet.
  • Af Christina Britz /Cyklistforbundet 8. august 2013
    Hej Niels Jørgen, Cyklistforbundets ca. 60 lokalafdelinger / lokale repræsentanter arbejder med lige præcis det du skriver - i hver deres kommune. Det er selvfølgelig kommunernes tekniske forvaltninger, der rent praktisk skal udbedre skaderne. Men der bliver gjort et kæmpe stort stykke arbejde lokalt i forbundet for at melde fejl og mangler. Kontakt din lokalafdeling, og vær selv med i arbejdet for at forbedre infrastrukturen og forholdene for cyklister. Mange kommuner har også en service, hvor man fx kan indberette huller i cykelstien. God fornøjelse :-)
  • Af Finn Krüger-Rasmussen 8. december 2013
    Medlemsnr. 2619

    Jeg ønsker hermed at blive udmeldt af forbundet
  • Af Line Hviid, Cyklistforbundet 20. december 2013
    Kære Finn
    Det er vi da kede af at høre - vi håber, du har lyst til at støde til os en anden god gang.

    Jeg sender din udmeldelse videre til vores administration, men vil for god ordens skyld nævne, at man officielt ikke kan udmelde sig i vores kommentarfelt - det kræver en direkte henvendelse til sekretariatet: http://www.cyklistforbundet.dk/Om-os/Om-organisationen/Kontakt
  • Af Bjarne Olsen 21. december 2013
    Hej!
    jeg skal rette i mit medlemsskab, medlemsnummer 357685....
    Bjarne Olsen
    Vigvej 76
    4840 Nørre Alslev
    mobil 26201971
    mail bgolsen71@gmail.com

    god jul og godt nytår
  • Af Line Hviid, Cyklistforbundet 6. januar 2014
    @Bjarne Jeg har givet din henvendelse videre til vores administration: Rettelser til medlemskab skal nemlig gives til sekretariatet pr. mail eller telefon.

    Jeg skal dog gerne indrømme, at det ikke stod særligt tydeligt nogen steder, men det gør det så nu ;)
  • Af Ingelise Blaabjerg 19. februar 2014
    kan ikke finde mailogvind.
    Her er min mailadresse
    kontakt@ingeliseblaabjerg.dk
  • Af Marianne Østerbro 24. februar 2014
    Har I mulighed for at hjælpe os. Der er gyseligere forhold pt. På Nørre Alle og Vibenshus Rundel. Vi cykler ind og ud mellem arbejdskørertøjer, biler er er parkeret og tager udsyn. Retur fra City må vi gennem mørket i Fælledparken.
    Kun et spørgsmål om tid, inden der sker ulykker.
  • Af Christina Britz / Cyklistforbundet 24. februar 2014
    Hej Marianne, henvend dig til Københavns Kommune "Giv et praj"
    http://givetpraj.kk.dk/

    Du kan også kontakte din lokalafdeling hvis du er medlem - afdelingen kan selvfølgelig ikke fremtrylle en løsning på det konkrete problem (det er jo kommunens opgave), men vi arbejder jo hele tiden for at lægge pres på landets kommuner for at prioritere forholdene for cyklister. God fornøjelse :)
  • Af Allan S Rasmussen / ar@celf.dk 17. marts 2014
    Jeg overvejer seriøst at købe en Brompton foldecykel, og undersøgte derfor DCF's website (butikken), som desværre på ingen måde gav tilstrækkelige informationer til at kunne foretage et kvalificeret valg på et oplyst grundlag! Trods mange modeller med forskellige typenr. er ordvalg til beskrivelse nærmest identisk.

    Det er ønskeligt og ville være kundevenligt, hvis en sammenligning med forskelle og ligheder, fordele og ulemper, kunne gennemføres på nettet af kunden selv, især hvis man evt vil købe på nettet, istedet for i selve butikken.!

    Og er jeres priser korrekt annonceret? - Hvis ja, vil jeg da gerne bestille en af de tilbudte cykler og betale lev.gebyret på kr. 75,00 for at modtage en spritny Brompton til den nette pris af .... Kr 0,00 !!!!

    Sørg nu for at opdatere jeres informationer! Det er useriøst og noget sjusk! En uoplyst kunde kunne jo få den tanke, at kvaliteten af jeres cykler afspejler jeres website's mangel på samme.
  • Af Cyklistbutikken 1905 19. marts 2014
    Hej Allan S. rasmussen. Jeg beklager hvis du finder vores oplyninger om Brompton som indviklede. Vi har prøvet at beskrive det så godt vi kan og tilføje billeder på de fleste. En Brompton kan samles på mange måder og derfor henviser vi også til hjemmesiden pedalkraft.dk for at man måske bedre kan forstå hvordan det hænger sammen. Den er står til 0kr. er netop fordi en Brompton kan sættes sammen på så mange forskellige måder og det er derfor svært at sætte en pris. Butikken har sin egen mail adresse som du er velkommen til at skrive til. Du er også meget velkommen til at kigge ind i butikken så vi kan få en snak.
    Mvh
    Andreas Otto
    Cyklistbutikken 1905
  • Af Hanne Sørensen 7. maj 2014
    Hej!
    Et stort suk...!
    Jeg er gammel Københavner og er først for 7 år siden flyttet til Falster.
    Livet på landet er dejligt men det er noget begrænset hvor fedt det er at cykle rundt hernede.
    Jeg syntes godt om jeres arbejde for cykelisterne i byen men syntes at I glemmer at det på landevejene ikke er muligt at færdes sikkert på cykel.
    Jeg vil derfor foreslå at det bliver lovpligtigt for cykelister i landområder at køre i samme side som man går.
    Jeg går hverdag tur med hunden og cykler jævnligt. Jeg oplever det er mere sikkert at gå da jeg kan se bilerne komme og kan nå at trække mig til siden for som oftes at også nå at få øjnkontakt med føren af bilen inden denne passere mig.
    På cykel opleves det at jeg hvergang kører at det er med livet som indsats da bilerne kommer susende med 80 km bagfra og jeg skal hilse og sige at det er fuldstændigt ligemeget hvor tæt man køre på rabatten, så er det en ubehagelig oplevelse kun at mærke suset.
    Jeg er ikke i tvivl om at den øjnkontakt som man har som gående, i den grad mangler når man kører på cykel i samme retning som bilerne.
    For som billist oplever jeg at når jeg f. Eks. kommer til en gruppe af motions cykelister, så kan jeg aldrig være sikker på om de har hørt jeg kommer og da vi ikke kan se hinanden har jeg været ud for at der er enkelte der er trukket ud i samme øjeblik som jeg begynder at overhale....heldigvis er det gået godt, men ingen tvivl om at det er en ubehagelig oplevelse for begge partner.
    Jeg kan godt se at det måske vil være et problem i byerne men det vil helt sikkert afhjælpe på højresvings ulykkerne.
    De venligste hilsner Hanne Sørensen
  • god aften til jer alle ikke forstår et ord af dansk, men jeg kan lide at ride, og jeg håber at gøre det snart her
  • god aften til jer alle ikke forstår et ord af dansk, men jeg kan lide at ride, og jeg håber at gøre det snart her
  • god aften til jer alle ikke forstår et ord af dansk, men jeg kan lide at ride, og jeg håber at gøre det snart her
  • god aften til jer alle ikke forstår et ord af dansk, men jeg kan lide at ride og jeg håber at gøre det snart, men her hvor jeg anbefalede