Virksomheder kan som certificeret Cykelvenlig Arbejdsplads profilere sig som en sund og klimavenlig virksomhed, der bakker op om bæredygtig transport

Bliv Cykelvenlig Arbejdsplads

Der er god økonomi i at gøre det attraktivt for medarbejdere at cykle til og fra arbejde. Med Cyklistforbundets certificeringsordning kan virksomheder fremme sund hverdagstransport hos medarbejderne og vise, at man tager ansvar for medarbejdersundhed og sundhed.

Cykling til og fra arbejde er god motion, der øger arbejdsglæde og effektiviteten i virksomheden. Når en medarbejder skifter den daglige biltur ud med cykling, kan det med færre sygedage mærkes på bundlinjen. Endelig gør opbakning til medarbejdernes cykling også en stor forskel i forhold til at være en attraktiv arbejdsplads, og de gode cykelforhold kan bruges i rekrutteringsarbejdet af nye medarbejdere.

Cyklistforbundet tilbyder virksomheder over hele landet at blive certificeret som Cykelvenlig Arbejdsplads. Vi certificerer efter faste kriterier og fælleseuropæiske standarder.

Nye muligheder for at fremme sund og bæredygtig transport
Certificeringen giver virksomhederne nye muligheder for at fremme medarbejdernes sunde og bæredygtige hverdagstransport. Og det viser resten af verden, at her er en virksomhed, der tager ansvar for klima og medarbejdersundhed.

Med certificeringen får virksomheden blandet andet:

• Rådgivningsmøde med konsulent fra Cyklistforbundet
  • Undersøgelse af medarbejdernes transportvaner
  • Guld, sølv eller bronzecertifikat på virksomhedens certificeringsstatus
  • Logomateriale til brug for intern eller ekstern kommunikation
  • Rabat i Cyklistforbundets butik/webbutik til alle medarbejdere i den certificerede virksomhed

Læs mere på Cyklistforbundet.dk/Cykelvenlig-arbejdsplads.

Hvis du har spørgsmål, beder vi dig kontakte os cykelvenlig@cyklistforbundet.dk eller tlf. 40 70 83 58.