Alle Børn Cykler

At cykle er en sjov og let måde til at flette god motion ind i børns hverdag. Børnemotionskampagnen Alle Børn Cykler, der kører i september, skal motivere børn til at cykle mere i hverdagen og inspirere skoler og forældre til at bakke op om børns cykling og aktive børneliv. Kampagnen er støttet af TrygFonden.

Alle Børn Cykler, som Cyklistforbundet gennemfører i samarbejde med TrygFonden, får hver år over 100.000 skoleelever op på cyklerne. Kampagnen henvender sig til alle skoleelever i 0.-10. klasse og finder sted to uger i september. Det er gratis for skolerne at være med.

Læs mere på kampagnens website www.abc-abc.dk

Cyklende børn betaler sig

For at måle kampagnens effekt bad Cyklistforbundet og TrygFonden COWI foretage en uafhængig, ekstern evaluering af 'Alle Børn Cykler'. I flere rapporter slår COWI fast, at kampagnen er en gevinst for samfundet - både økonomisk og sundhedsmæssigt. Se rapporterne på kampagnesitet

Bliv samarbejdskommune - og få alle fordelene

Som samarbejdskommune på Alle Børn Cykler tilbyder vi materialer til lokal profilering og markedsføring af kommunens indsats, samt sparring på hvordan kampagnen kan udfoldes lokalt.

Læs mere på kampagnens website www.abc-abc.dk.