Foto: Cyklistforbundet/Mikkel Østergaard

Kom med til Store Cykeldag

2. søndag i juni inviterer en række af Cyklistforbundets lokalafdelinger hele Danmark på cykeltur. Ta’ familie og venner med på en arrangeret cykeltur - eller lav jeres egen tur.

Af Cyklistforbundet

Danmark har mange gode cykelruter fulde af gode oplevelser og smukke udsigter. Med Store Cykeldag ønsker vi at motivere flere til at opleve glæden ved at cykle en tur og få flere danskere til at cykle mere. Hensigten er at være med til at stoppe nedgangen i cyklingen uden for byerne og støtte den positive udvikling i cyklingen i de større byer.

Turene arrangeres af kommuner, cykelklubber, naturvejledere, museer, Cyklistforbundets lokale afdelinger og af andre organisationer, der har en interesse i at få danskerne op på cyklerne og ud i naturen – eller rundt i byen.

Brug aktivitetskalender for Cyklistforbundets lokalafdelinger til at finde afdelingernes Store Cykeldag-arrangementer.

Cyklistforbundet søsatte Store Cykeldag i 2005 i anledning af Cyklistforbundets 100 års jubilæum. Ideen var at skabe en årligt tilbagevendende dag, hvor alle danskere i hele landet cykler en tur.

Om St. Cykeldag

Ideen er at skabe en årligt tilbagevendende dag, hvor alle danskere i hele landet cykler en tur.

Det kan du gøre