Store Cykeldag

2. søndag i juni inviterer en række af Cyklistforbundets lokalafdelinger hvert år Danmark på cykeltur. Ta’ familie og venner med på tur med Cyklistforbundet.

Danmark har mange gode cykelruter fulde af gode oplevelser og smukke udsigter. Med Store Cykeldag ønsker vi at motivere flere til at opleve glæden ved at cykle en tur og få flere danskere til at cykle mere.

Brug lokalafdelingernes aktivitetskalender til at finde et Store Cykeldag-arrangement nær dig.

• Cyklistforbundet søsatte Store Cykeldag i 2005 i anledning af Cyklistforbundets 100 års jubilæum. Ideen var at skabe en årligt tilbagevendende dag, hvor alle danskere i hele landet cykler en tur.

Hent logo for Store Cykeldag

Afdelinger og repræsentanter

Vi er tilstede over det meste af Danmark. Find vores lokale afdelinger og repræsentanter.

Kalender: Det sker lokalt

Cykelture, gør det selv-værksteder og debatmøder. Se, hvad der sker i Cyklistforbundets afdelinger.

Støt cykelsagen - og træk det fra i skat

Du kan støtte Cyklistforbundets arbejde for cykelsagen på mange måder.

Læs også

Lov og regler

Kender du færdselsloven for cyklister? Kender du lovkravene for din cykel? Ved du, hvad du må og skal?

Se lov og regler her

Gode cyklistguides

Gør din cykel forårs- og vinterklar. Tjekliste til køb af elcykel. Lær dit barn at cykle. Sæt hjelmen rigtigt. Og meget mere. Vi har guiden.

Se alle vores guides

Lige nu

Hvad sker der på cykelområdet - hvad har Cyklistforbundet gang i? Få det aktuelle overblik lige her og lige nu.

Gå til seneste artikler