Foto: Cyklistforbundet/Mikkel Østergaard

Kom med til Store Cykeldag

2. søndag i juni inviterer Cyklistforbundets lokalafdelinger hele Danmark ud på cykeltur. Ta’ familie og venner med på arrangerede cykelture over hele landet - eller lav jeres egen tur.

Af Cyklistforbundet

På Store Cykeldag er der cykelture og cykelevents for enhver smag. Fra racerture på landevej og mountainbiketure i skoven til familieture med madkurv og ternet tæppe.

Turene arrangeres af kommuner, cykelklubber, naturvejledere, museer, Cyklistforbundets lokale afdelinger og af andre organisationer, der har en interesse i at få danskerne op på cyklerne og ud i naturen – eller rundt i byen.

Baggrund

Store Cykeldag blev søsat i 2005 i anledning af Cyklistforbundets 100 års jubilæum. Ideen var at skabe en årligt tilbagevendende dag, hvor alle danskere i hele landet cykler en tur.

Formål

Formålet med Store Cykeldag er at få flere danskere til at cykle. At skabe en dag i kalenderåret, hvor alle med interesse i cyklismen har anledning og mulighed for at motivere flere til at opleve glæden ved at cykle en tur. Hensigten er at være med til at stoppe nedgangen i cyklingen uden for byerne og støtte den positive udvikling i cyklingen i de større byer.

Dét kan du gøre

Ture på Store Cykeldag