Foto: Cyklistforbundet

Landsmøde 2019

Cyklistforbundets landsmøde fandt sted 26. - 27. oktober i Høje Taastrup.

Delegerede fra Cyklistforbundets afdelinger, menige medlemmer og hovedbestyrelsen mødtes til landsmøde 26.- 27. oktober i Høje Taastrup.

På landsmødet blev et nyt arbejdsprogram vedtaget - du kan læse det nye arbejdsprogram her på siden i løbet af de næste dage.

Ved lørdagens valg til hovedbestyrelsen blev Jette Gotsche (Frederiksberg) genvalgt som landsformand for en toårig periode, og følgende fire bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter blev valgt ind:

Astrid Maria B. Rasmussen (København), Mike Hedlund-White (Aalborg), Claus Bonnevie (Gribskov), Søren Pedersen (Næstved), Trine Kvist Willumsen (Sygklister) og Kim Rødkjær (Helsingør).

Se alle medlemmer af hovedbestyrelsen her

Jens Fabricius Hansen modtog Årets Cykeldynamo

Lørdag aften blev Årets Cykeldynamo uddelt. Cykeldynamoen er Cyklistforbundets anerkendelse af et medlem eller en afdelings særlige indsats.

I år blev prisen tildelt Jens Fabricius Hansen fra Cyklistforbundets afdeling i Svendborg - bl.a. for sit store engagement i borgergruppen Cykelsti Hvidkilde nu, hvor han sammen med han sammen med øvrige lokale kæmper en hård, lang og sej kamp for en cykelsti på den naturskønne strækning mellem Ollerup og Svendborg.

- Jens er troværdig i sin tilgang til gavn for cyklingens sag, og han er en styrke at have i den genetablerede lokalafdeling i Svendborg, sagde landsformand Jette Gotsche bl.a. ved overrækkelsen.

Heino Døygaard er nyt æresmedlem

Hovedbestyrelsen tildelte desuden æresmedlemsskab i Cyklistforbundet til Heino Døygaard, for et engageret, kompetent forfatterskab og skribentvirksomhed -  med hele spektret fra glæden ved selve cyklingen til det teknisk nørdede.

Heino Døygaard har været en af den danske hverdagscyklismes store ledestjerner, især i 1980'erne og 1990'erne med Politikens Store Cykelbog, der har fået næsten kult-status - en kulturbærer!