| Forsiden | Debat og presse | Høringssvar | Ture og billeder | Viden | Om os | Kontakt |

Kontakt: Jens Peter Hansen (Lokalformand), mail: kontakt@jenspeterhansen.dk tlf.: 24 48 16 04

Cykling bør ses som en ligeværdig transportform. Takket være el-cykler kan langt de fleste - med et smil på læben - cykle 15 km uden problemer.

Det forudsætter dog, at forholdene opleves som trygge og sikre, hvilket desværre ikke er tilfældet på de mange landeveje med megen trafik uden for Randers.I Cykistforbundet arbejder vi på at få byrådets politikere til at forstå, at investeringer i cykel infrastruktur er hurtigste og billigste vej til at reducere trængsel (=glade bilister), højne sundheden (= flere kroner til velfærd) og reducere vores udslip af CO2. Se vore høringssvar til Mobilitetspolitik og til Infrastrukturplan Randers.

Kunne du tænke dig at prøve en Principia Evade E2 til turen. Medlemmer af Cyklistforbundet kan i forbindelse med vore cykelture (eller efter aftale med formanden) prøve dette vidunder, der sender der op over bakkerne med en forrygende fart - uanset om det er Vestervold eller i Fussingø skovene. Er du ikke medlem? Læs her om fordele ved medlemskab af Cyklistforbundet.

Cyklistforbundets afdeling i Randers arbejder for at få flere til at cykle mere - til gavn for den enkelte og til gavn for samfundet. Bliv medlem og deltag i arbejdet.

Nyt på siden

Cyklistforbundets bemærkninger til udkast til Infrastrukturplan for Randers

Generalforsamling 2020

Kommentar til Miljø- og teknikudvalget, 8. marts 2020