Frederikssund

Jægerspris Slot

Afdelingen arrangerer i 2019 blandt andet cykelture, en elcykeldag, udflugt på Roskilde Fjord med veteranskibet Skjelskør og foredrag, dels af en deltager i cykelløbet "Race Across America", dels om cykelturisme.
Afdelingen er i dialog med Frederikssund kommune i forhold til kommuneplaner og trafikplaner. Vi arbejder for at forholdene for hverdagscyklisme såvel som rekreativ cyklisme forbedres.

Afdelingen siger

• Af jhp, 02. september 2019

Orientering om indvielsen at Kronprinsesse Marys bro og mulighederne for cykling på dagen

Indvielsen foregår lørdag den 28. september 2019 på Marbækvej 56 i Frederikssund. Det bliver en travl dag på broen, hvor der bliver mange forskellige aktiviteter. Læs nærmere på hjemmesiden https://festoverfjorden.dk/program/ , som løbende vil blive opdateret op til indvielsesdagen.

For almindelige cyklister vil det være muligt at cykle tur/retur over broen. En tur på 2,5 km i hver retning – samme rute som 5 km motionsløberne. Opmarch af cykler på bro-rampen sker fra klokken 15 og starten går klokken 15.30. Der lukkes for adgang fra Frederikssund-siden klokken 16. Sidste cyklist skal have færdiggjort ruten senest kl. 16:40. Alle, der deltager, forventes at kunne cykle 5 km! Bemærk at der ikke er mulighed for at forlade bro/motortrafikvej på Hornsherredsiden. Cyklistforbundet Frederikssund vil deltage men laver ikke organiserede aktiviteter. Før og efter cykelturen kan du parkere din cykel i afmærket område langs Marbækvej.

Hører man til dem, som kan cykle med en gennemsnitsfart på 25 km i timen, er der mulighed for at deltage i en rundtur (med stram tidsplan) gennem de 4 større byer i Frederikssund. Cyklisterne mødes på festpladsen kl. 11.50 hvor turen også slutter. Cykelklubben Viking arrangerer og guider. Se de nærmere detaljer i programpunktet: ”Kl. 11:50 - 16:00 - Kryds Fjordlandet på cykel – over to broer”. Det er muligt at stå på turen i Lyngerup på Landerslevvej hos Hansen Is kl. 14.45. Herfra og frem til hvor gruppen sluses ind til broen nedsættes gennemsnitsfarten til 20 km i timen.

Bemærk at der ikke er S-togsdrift helt til Frederikssund, da man netop denne dag har valgt at gå i gang med at bygge ny station i Vinge. Men S-toget kører stadig til Ølstykke, og så kan du jo tage supercykelstien det sidste stykke.

• Af jhp, 13. august 2019

Bemærk at arrangementet den 15. september 2019, "Byen rundt", med formanden for teknisk udvalg Tina Tving Stauning desværre er blevet aflyst.

• Af jhp, 31. august 2018

Opdateringer af lokalforbundets hjemmeside er pt suspenderet

Kun de vigtigste meddelelser bringes på her på afdelingens forside. Vi glæder os til at Cyklistforbundets nye brugervenlige hjemmeside starter op i løbet af 2019.