Om organisationen

Cyklistforbundet er en medlemsbaseret interesseorganisation, der kæmper for Danmarks 4,5 millioner cyklister. Via en bred vifte af aktiviteter og målrettet politisk lobbyisme skaber vi bedre forhold, større tryghed og oplevelser for cyklisterne. Årligt er op mod 300.000 børn og voksne med i Cyklistforbundets landsdækkende kampagner.

• Portrætter af Cyklistforbundets første formand og næstformand

Historien

Cyklistforbundet har kæmpet cyklisternes sag siden 1905. Her får du historien om en håndfuld elegante gentlemen, der blev cykelaktivister – og var med til at grundlægge den verdensberømte danske cykelkultur.

• Organiseringen

Cyklistforbundet er en medlemsbaseret interesseorganisation, der kæmper for Danmarks 4,5 millioner cyklister. Ud over de ca. 16.000 medlemmer består forbundet af et sekretariat, en række afdelinger og en masse aktive, der alle arbejder for at skabe bedre forhold for cyklisterne.

• Hovedbestyrelsen

Hovedbestyrelsen blev valgt ved landsmødet 2017.

• Medarbejdere

Find en medarbejder i Cyklistforbundets sekretariat.

• Sponsorer

Disse samarbejdspartnere og sponsorer støtter igangværende projekter i Cyklistforbundet.

• Ledige stillinger

Her kan du se Cyklistforbundets eventuelle ledige stillinger. Uanset om vi har stillinger slået op eller ej, er du altid velkommen til at søge uopfordret hos os.

• Vedtægter

Vedtægter for Cyklistforbundet.

• Forretningsorden

Forretningsordenen for Cyklistforbundet.

• Landsmøder og årsrapporter

Det årlige landsmøde er Cyklistforbundets øverste myndighed. Her udstikkes målet for det kommende års indsats. I forbindelse med landsmødet udgiver vi en landsmødemappe, som er vores årsrapport.

• Hjælp til frivillige

Håndbog til det lokale arbejde. Her kan du læse om lokalarbejde, pressearbejde, trafikpolitik og økonomi.

• Kontakt

Find den rette person hos Cyklistforbundet.

• logoer

Logo og design

Download Cyklistforbundets logo- og designpakke, få tips til hvordan du lyn-integrerer Cyklistforbund-grafik på dit website og download lydsignaturen fra vores videoer som ringetone.