Radikale Venstre, Andreas Steenberg:

Se Radikales svar - klik her!

1. Vi tror på en ambitiøs cykelpolitik. Når vi laver store transportforlig med penge til broer, veje og tog, mener vi også at cykler skal tænkes ind, så det ikke bare bliver et kommunalt ansvar at finde pengene til udvikling af cyklisme.
  2.
Ja, det vil vi. Jeg tror, det handler om at skabe de bedste rammer for cyklisme, der gør det lettere at bruge cyklen. Det kunne eksempelvis være at sikre muligheden for at medbringe cyklen i den offentlige transport. Jeg tror det vil kunne få nogle til at skifte bilen ud med en kombination af cyklen og den offentlig transport.
  3.
Jeg tror faktisk, der er mange forældre, som gerne ser, at deres børn cykler i skole. Fra politisk side er det derfor afgørende, at vi formår at skabe sikre cykelstier, så forældrene også er trygge ved at sende deres børn i skole på cyklen.
  4.
Jeg mener det er af højeste prioritet både inden for transport og klimapolitikken. Jeg giver den derfor 10.
  5.
Ja, det vil vi. Og man vil se, at det Radikale Venstre, i løbet af det næste år, fremlægger en konkret transportpolitisk plan, der er finansieret krone for krone og sikrer penge til at udbrede cyklisme.
  6. Sidst, man lavede en langsigtet plan, var det en milliard kroner. Vi skal have det samme igen. Mindst.