”Bornholm skal være verdens førende cykelområde”

I forbindelse med Folkemødet har Bornholms Tidende sat fokus på den lokale cyklisme

24. juni 2011

"Copenhagenize" er godt. Men "Bornholmernize" er også godt. Det er ikke kun den danske hovedstad, der har masser af gode ben og initiativer. Bornholm skal være verdens førende cykelområde, fremgår det af overskrifterne i Bornholms Tidende.

Udover landets toppolitikere deltog mange interesseorganisationer i Folkemødet på Bornholm i sidste weekend:

"Det var spændende at møde visionære kommunalpolitikere og kommunens projektteam, der med stor dygtighed udvikler cyklens rolle med sans for oplevelser, sikkerhed og lokale arbejdspladser. Cyklistforbundet ser Bornholm som et cykellaboratorium, hvor borgere og turister i fremtiden vil bruge cyklen mere," siger Jens Loft Rasmussen, direktør i Cyklistforbundet, til Bornholms Tidende.

Cykelturisme i verdensklasse

Når det gælder cykelturisme ligger Bornholm allerede i front i Danmark med mere end 10 procent af turismeomsætningen fra dette udviklingsområde:

"For cyklistforbundet er målet at gøre Danmark til verdens førende cykelturismeland - med Bornholm som toppen af toppen," siger Jens Loft Rasmussen.

I forbindelse med Folkemødet præsenterede Cyklistforbundet sin nye webportal for cykelturisme. Her kan man bl.a. finde en digital ruteplanlægger.

Læse mere

Emneord: Turisme