CNN vil vise cykelbyen København

Cyklerne vil være i fokus, når CNN i næste uge kommer til København for at optage et afsnit af serien 'Future Cities'.

06. maj 2011

I københavn er der flere cykler end indbyggere, og den helt specielle cykelkultur fungerer som effektiv markedsføring af byen:

"CNN har valgt at fortælle historien om København som en by, der gør en særlig indsats for et grønnere miljø og et bedre klima. Og en by hvor miljøhensyn går hånd i hånd med en afslappet og cool livsstil - ikke mindst synlig i vores allestedsnærværende cykelkultur," siger Peter Rømer Hansen, udviklingsdirektør i Wonderful Copenhagen.

CNN Programmet vil blive vist i juni måned på stationens verdensomspændende sendeflade med et potentielt publikum på mere end 500 millioner seere.

"Hvis bare en lille del af CNN's seere efterfølgende tager til København, vil det være godt for dansk turisme. Cyklen er i stigende grad blevet et ikon for den danske hovedstad", siger Claus Rex, anvarlig for cykelturisme i Dansk Cyklist Forbund.

Senere denne sommer lancerer Cyklistforbundet et nyt internationalt site for cykelturister i Danmark.