Cykellegebanen i aktion, september 2011. Foto: Mikkel Østergaard

Cykellegebanen er kommet til Lemvig

Af Frits Bredal
04. maj 2012

Man skal være voksen for at cykle med i Giro d’Italia. Men der er også noget for de små i forbindelse med, at et af verdens største cykelløb starter i Herning og Horsens d. 5.-7. maj.

Cyklistforbundets mobile cykellegebane er nemlig kommet til Lemvig. Den åbnede tirsdag d. 1. maj på Lidenlund Boldklubs fodboldbane ved Lemvig Sø, hvor medlemmer fra Cyklistforbundets Lemvig-afdeling stod klar til at hjælpe børnene og passe på banen.

"Det er gået helt, som vi kunne ønske os: rigtig godt. Men vejret har sandelig også været med os: bragende sol og med en efter vestjyske forhold usædvanlig mild vind", siger formand for Lemvig-afdelingen, Karl Bencke.

Og børnene har kastet sig over cykellegebanens forhindringer fulde af glad energi. "Banen er på græs, hvilket gør det lidt tungere at cykle, end hvis det fx havde været asfalt. Derfor har vi rykket de enkelte elementer lidt tættere sammen, end man ellers ville have gjort, og det fungerer fint. Og så er det lidt blidere at vælte på græs end på asfalt. Vi er blevet forbavset over, hvor høj fart børnene kan komme op på", fortsætter han.

Cykellegebanen vil være at finde ved Lidenlund Boldklub til og med fredag den 11. maj. Man kan både låne løbecykler, rigtige cykler og hjelme.

Se indslag på TV 2 Midt-Vest (indslaget begynder ca. 2:40)

Dét kan du gøre

• For yderligere oplysninger om det konkrete arrangement, kontakt Karl Bencke fra Lemvig-afdelingen: karlbencke@me.com
  • For generelle oplysninger om leje af Cyklistforbundets cykellegebane, kontakt Mai-Britt Kristensen: mak@dcf.dk