Foto: Michael Hammer

Foto: Michael Hammel

Cyklistforbundet i spidsen for stor turismesatsning

Danmark er på vej tilbage i førertrøjen som verdens bedste cykelferieland.

Af Christina Britz Nicolaisen
12. juni 2012

Cyklistforbundet har netop fået besked om, at cykelturismeprojektet ”Powered by Cycling” har modtaget en bevilling fra Erhvervsministeriet på 20 mio. kr. Dermed er der skabt økonomi for et stort udviklingsprojekt, som skal løfte de to nationale cykelruter ”Nordsøruten” og ”København-Berlin” op i international klasse.

”Det er et stort skridt for cykelturismen i Danmark. Nu er der økonomi og drivkraft til at skabe unikke oplevelser for både danskere og udenlandske gæster. Det er fantastisk”, udtaler projektleder Jesper Pørksen.
Projektet vil blive gennemført frem mod 2014, og partnerne er Destination Sydvestjylland, Region Midtjylland, Nationalpark Thy, Østdansk Turisme, VisitDenmark, Naturstyrelsen, Danske Hoteller, Campingrådet og Aktiv Danmark.

Med projektet vil der blive skabt langt bedre muligheder for at få oplevelser undervejs på ruterne, og både langturs- og dagturscyklisterne kan se frem til en stærkt udbygget service.