Medlemmer af Cyklistforbundet får gratis adgang til bl.a. Falck Cykelregister. Foto: Cyklistforbundet/Mikkel Østergaard

Ny - gratis - medlemspakke

Medlemskab af Cyklistforbundet giver fremover adgang til Falck Cykelregister og ulykkeforsikring for cyklister

Af Frits Bredal
01. maj 2013

Alle medlemmer af Cyklistforbundet, der ønsker det, er nu automatisk dækket af Falcks ulykkesforsikring for cyklister. Gratis!

Derudover får alle medlemmer også mulighed for gratis at tilmelde sig Falck Cykelregister. Der vil snarest muligt komme et link til registeringssiden - vi arbejder lige nu på at få at teknikken til at fungere. Så snart de tekniske detaljer er faldet helt på plads, får du besked via nyhedsbrevet CYKLISTER. Så hold øje med din mailbox - og tilmeld dig her hvis du ikke allerede modtager nyhedsbrevet.

Også for husstandsmedlemsskaber

De nye fordele gælder også for Cyklistforbundets husstandsmedlemskaber – alle der er omfattet af et husstandsmedlemskab, er samtidig omfattet af den nye pakke med Falck Cykelregister og ulykkesforsikring for cyklister.

”Hvert år anmeldes omkring 70.000 cykeltyverier i Danmark. Antallet af sager, som politiet opklarer, kan tælles i promiller. Cyklistforbundet vil fortsat insistere på, at politiet gør en meget mere aktiv indsats, men her og nu har vi taget et initiativ, som omgående kan gøre en positiv forskel for vores medlemmer, ” siger Cyklistforbundets landsformand Claus S. Hansen.

Har man i forvejen en ulykkesforsikring (som dækker cykler), giver aftalen med Falck EKSTRA dækning (Såfremt ulykken sker i forbindelse med cykling. Ulykkesforsikringen dækker cyklisten og ikke cyklen).

OPDATERING - MARTS 2014:
Cyklistforbundets samarbejde med Falck er ophørt

Fra 1. maj 2014 er medlemmer ikke længere dækket af Falcks cykelulykkesforsikring. Falck meddeleler, at deres  cykelregister  fremover vil være gratis for alle – ikke blot Cyklistforbundets medlemmer.