Hjælp os med at skaffe viden!

Motionscyklister og bilister kommer ofte i konflikt på landevejene. En spørgeskemaundersøgelse skal skabe mere viden om problemerne og bane vej for løsninger. Deltag i undersøgelsen, hvis du færdes på landevejen som bilist eller som motionscyklist.

Af Lotte Malene Ruby
30. januar 2015

Konflikterne på landevejen

Stadigt flere motionscyklister begiver sig ud på de danske veje – sammen med stadig flere biler. Mødet mellem sveddryppende motionscyklister i højt tempo og stressede bilister er desværre ikke altid lige fredfyldt.

Derfor har Cyklistforbundet sammen med en lang række samarbejdspartnere stiftet en ERFA-gruppe, som har til formål at skabe både større færdselssikkerhed og en bedre trafikkultur mellem de to trafikantgrupper. Desværre mangler der viden om, hvordan og hvorfor konflikterne opstår. Det vil ERFA-gruppen nu råde bod på, ved hjælp af en spørgeskemaundersøgelsem som giver et bedre fundament for det fremtidige arbejde

Deltag i undersøgelsen

Du kan deltage i undersøgelsen, hvis du jævnligt færdes på landevejene som bilist eller motionscyklist. Det tager kun ca. 10 minutter at deltage. Fortæl meget gerne om undersøgelsen i dit netværk,hvis du kender flere, der bruger landevej som bilist eller motionscyklist.

Klik her for at deltage:

ERFA gruppen består af flg. organisationer

Danmarks Cykle Union
FDM – Forenede Danske Motorejere