Intro til cyklernes København

København er cyklismens svar på bilernes Los Angeles. Få en guide.

01. september 2011

Biler, busser, brede ladcykler og hurtige fixie-cykler, der dukker uventet op. Den københavnske trafik kan være overvældende de første gange, man begiver sig ud i den på to hjul. Men der er heldigvis masser af hjælp at hente, hvis du er ny cyklist i København. Bl.a. er alle nye københavnere inviteret med til en stor I bike CPH-event på Halmtorvet i morgen:

"Det er fedt, at vi nu ved studiestartstid kan byde velkommen til masser af nye københavnere, og vi vil selvfølgelig gøre, hvad vi kan for, at alle kommer godt fra start i cykelbyen. Selv vil jeg virkelig anbefale cykelture på de grønne cykelruter. Her kan man cykle i fred og ro for bilerne og få en skøn cykeloplevelse, som man ikke skulle tro var mulig i en storby som København," siger teknik- og miljøborgmester Ayfer Baykal.

Velkomst på Halmtorvet

I bike CPH-event finder sted i morgen, den 2. september på Halmtorvet fra kl. 15-18, hvor der er velkomstfest. Her bliver der uddelt velkomstposter til de første 100 tilflyttere fra hver bydel. Man kan være med til at kåre vinderen af fotokonkurrencen "Det gode cykeløje­blik" og selv være med i lodtrækningen om fem I bike CPH-cykler.

I forbindelse med VM i landevejscykling bliver der afholdt Festdage i cykelbyen - en begivnhed, der også kommer til at fungere som introduktion til cykelbyen København.

Læs mere om bl.a. Cyklistforbundets aktiviteter under festdagene på