Hver måned vokser København med ca. 1000 indbyggere. Skal de køre i bil eller cykle?

146

Københavnere på to eller fire hjul?

Fremtidens hovedstad er under planlægning

Af Frits Bredal
24. januar 2013

”København har vokseværk. Hver måned vokser hovedstaden med cirka 1.000 indbyggere. Amerikanere, østjyder og børn giver boom i København,” står der i dagens udgave af Politiken. 

De stort opsatte artikler er på forsiden af både første og anden sektion og indeholder bl.a. en beskrivelse af bilernes plads i fremtidens København:

”Bilisterne skal også have deres. For uanset ens holdning til privatbilismen er det en kendsgerning, at der kommer flere biler i København i de kommende år.

Københavnerne selv får flere biler, og pendlertrafikken vil blive ved med at vokse fra de 170.000, som i dag kører frem og tilbage mellem deres hjem uden for byen og arbejdspladsen.

En af løsningerne er havnetunnelen og den østlige omfartsvej, som, hvis den bliver vedtaget, skal lede trafik uden om Indre By.”

Læs artiklen på politiken.dk

Havnetunnel nej tak

Borgerrepræsentationen i Københavns Kommune sagde sidste år ja tak til en ny havnetunnel under hovedstaden. Men Cyklistforbundet siger nej tak. Formanden for Cyklistforbundets afdeling i København, Erik Hjulmand, har i en kommentar her på hjemmesiden begrundet afvisningen:

Læs hele Eriks Hjulmands artikel

Læs Cyklistforbundets kronik "Københavnske cykeldrømme"