børn på cykellegebane

Cykellegebanen er åben hele efterårsferien. Foto: Mikkel Østergaard

Kulturnat og cykellegefest i efterårsferien

Efteråret står i cyklernes tegn. Kom med til Kulturnat for børn og voksne i Cyklistforbundet - og tag ungerne med til VM i løbecykling og på cykelskattejagt hele efterårsferien.

Af Christina Britz Nicolaisen
03. oktober 2012

Kulturnat i Cyklistforbundet

Cyklistforbundet inviterer til en lysende kreativ Kulturnat i cyklernes tegn. Det gør vi i samarbejde med Københavns Kommunes "Program Sikre Skoleveje".

Cyklistforbundets sekretariat slår dørene op for et reflekterende cykelpynteværksted for børn og barnlige sjæle  - tag cyklen med og pynt den med alt hvad der funkler, glitrer, skinner og reflekterer i mørket. Få gode råd om børn og cykling, cykellege og lys på cyklen. Bliv klogere på cyklens københavnerhistorie og lyt til cykelekspertens bedste tips til hvordan du gør cyklen klar til efteråret.

Butikken holder åbent hele aftenen. Kig forbi og tjek de gode Kulturnat-tilbud.

Kulturnat i Cyklistforbundet finder sted fredag d. 12. oktober kl. 17-22.

Se hele programmet her

Wonderfall - Cykellegefest i Østre Anlæg

I efterårsferien forvandler vi Østre Anlæg i København til et slaraffenland for alle cykelglade børn. Kom med til VM i løbecykling, cykelleg og cykelskattejagt. Den populære cykellegebane er også åben hele ugen.

Der er sjove cykellege og aktiviteter for alle børn i alderen 3-10 år.
Vi medbringer løbecykler, cykler og hjelme - cykelglade børn med god energi er alt, hvad du behøver at tage med.

Der er åbent for cykelaktiviteterne hver dag d. 13.- 21. oktober kl. 10-16. Det hele er gratis.

Se hele programmet her

Det er Cyklistforbundet og Københavns Kommunes ’Program Sikre Skoleveje’ der står bag efterårsferien på to hjul i Østre Anlæg.

Cykellegebanen er støttet af Nordea-fonden.

Aktiviteterne er en del af Wonderful Copenhagens efterårsfestival - Wonderfall.