Pedalkraft for milliarder

I en kommentar i Berlingske på Store Cykeldag kom Cyklistforbundet med et kærligt opråb til politikerne:

14. juni 2011

"Det er et kæmpe fremskridt med den milliard, staten har afsat til cykelinvesteringer over en periode på fem år. Det går den rigtige vej, men der kan sagtens trædes langt hårdere i pedalerne. Cyklerne kan ikke nøjes med at være parkeret i noteform hver gang der skrives store forkromede analyser om fremtidens trafik i Danmark. Når det handler om livskvalitet og alt det sjove, så kommer cyklerne på forsiden. Når det handler om kroner og øre og masser af maskulin matematik, så kommer bilerne på forsiden. Hvorfor?

Kære politikere, tak fordi I alle støtter cyklerne, det er vi glade for, men I må se at få øje på cyklismens enorme økonomiske afkast i form af f.eks. bedre sundhed og miljø. Få øjnene op for cyklismen som en samfundsinvestering og ikke bare en behagelig oplevelse for den enkelte."

Læs hele kommentaren