Sidste dag – med Ludvig

Børn over hele landet har tegnet og cyklet i Cyklistforbundets landsdækkende lygtekampagne, der afsluttes i dag. Se tegninger i bunden af artiklen

30. november 2011

Siden 1. november har 42.500 børn fra landets 4. klasser deltaget i Lys På – Med Ludvig, hvor skolerne sammen med Cyklistforbundet har sat fokus på børns synlighed i aftentrafikken.

”Heldigvis ved mange af børnene på forhånd at de skal have lys på, når de cykler. Men gennem kampagnen, hvor de quizzer og leger i fællesskab med resten af klassen, bliver flere børn klar over vigtigheden af at kunne se og blive set når de cykler om aftenen,” siger Cyklistforbundets kampagnechef, Loa Bendix.

At børnene lærer om cykelsikkerhed sammen med resten af klassen betyder også at det bliver nemmere og sjovere for dem at minde hinanden om at have lys på – og i det hele taget være opmærksomme i trafikken.

Tegning på – med Ludvig

I løbet af måneden har flere end 2000 af børnene indsendt tegninger, der på forskellig vis illustrerer hvorfor det er vigtigt at have masser af lys på, når månen har byttet plads med solen.

Vinderne kåres i næste uge, men her bringer vi et udpluk af tegningerne:

Ludvig-tegning af Christian
Christian, 4.b, Vadum Skole, Vadum
Ludvig-tegning af Iben
Iben, 4.b, Sundskolen, Nykøbing Falster
Ludvig-tegning af Line B.
Line B., 4.b, Vadum Skole, Vadum
Ludvig-tegning af Regina