Sig ja til din cykel i maj

Er du i et fast forhold med din cykel – eller er kærligheden lidt rusten? Find en håndfuld kollegaer med lyst til at cykle og sæt holdet til Danmarks sjoveste cykeldyst.

13. marts 2018

Gør som 60.000 mennesker gjorde sidste år og tilmeld dig sammen med et hold af kolleger til Cyklistforbundets store dyst VI CYKLER TIL ARBEJDE 2018. Måske bliver det jeres hold, der vinder spændende rejser fra Ruby Rejser, nye cykler fra SCO og meget mere.

VI CYKLER TIL ARBEJDE er for både nye og erfarne hverdagscyklister. Man kan deltage med alle cykler – også elcykler, og der konkurreres hverken om at cykle hurtigst eller længst, men om at cykle flest dage.

- Det kan være svært at få tid til motion i hverdagens familie- og arbejdsliv. VI CYKLER TIL ARBEJDE kan være et godt startskud til at få mere motion ind i hverdagen via hverdagens transport, siger Klaus Bondam, direktør i Cyklistforbundet.

Sundhedsstyrelsens Nationale Sundhedsprofil viste for nylig, at danskernes sundhed rasler ned - blandt andet, at vi bevæger os for lidt. Og i efteråret viste en undersøgelse fra Københavns Universitet, at overvægtige taber sig lige så meget ved at cykle til arbejde som ved fysisk træning i fritiden.

Sunde medarbejdere kan ses på bundlinjen

Også for virksomheder er der god økonomi i at bakke op om cyklende medarbejdere.

Hver gang en medarbejder skifter passiv transport ud med cykling, kan det mærkes på bundlinjen. Virksomheden sparer fem sygedage pr. medarbejder om året, viser beregninger.

- Vi kan se, at jo mere en virksomhed bakker op om kampagnen og dens liv på arbejdspladsen, desto større forskel gør den for medarbejderne. Derfor tilbyder vi i år et nyt inspirationskatalog til virksomheder, der ønsker at understøtte medarbejdernes daglige cykeltur i maj med events og andet spas på arbejdspladsen, siger Klaus Bondam.

Tilmelding til VI CYKLER TIL ARBEJDE er åben på vcta.dk helt frem til 1. maj

FAKTA: VI CYKLER TIL ARBEJDE 2018

• VI CYKLER TIL ARBEJDE løber i maj måned. Deltagerne cykler i hold á 4-16 deltagere. Hver cykeldag tæller som et lod i lodtrækningen om præmier.
  • Når kampagnen er slut, trækkes der lod om en række flotte præmier og to hovedpræmier i form af rejsegavekort fra Ruby Rejser og cykler fra det danske cykelfirma SCO til et helt hold. Alle deltagere inviteres også til at deltage i de løbende præmiekonkurrencer på Facebook.
  • Der kan deltages med alle former for cykler - også elcykler. Cykling kan også kombineres med tog og bus, for cykling til kollektiv transport tæller også som cykeldage.
  • Det koster 60 kr. pr. deltager at være med. Mange virksomheder vælger at betale gebyret for alle deltagere, fordi motion og hverdagscykling øger arbejdsglæden og effektiviteten i virksomheden.
  • Tilmeldingen er åben helt frem til 1. maj.
    Læs mere på vcta.dk