Cyklister på festivalpladsen

Cyklistforbundets ungdomsafdeling på Roskilde Festival. Foto: Mikkel Østergaard

Snapshots fra Roskilde

Efter en uge med solskin, cykler, mudder og musik er SygKlister vendt hjem fra Roskilde Festival. Afdelingens formand fortæller hvordan det gik.

Af Christina Britz Nicolaisen
11. juli 2012

Bruce Springsteen og Bjørk er rejst hjem, fadølsanlæggene er pillet ned og de sidste telte er pakket sammen. Årets Roskilde festival er definitivt forbi. SygKlisters formand ser tilfreds tilbage på den forløbne uges tid på festivalpladsen:

”Det har været en helt fantastisk festival i år. Vi havde en fed SygKlister-camp med et super godt fællesskab, og vores aktiviteter gik over al forventning. Vi lavede blandt andet workshops med cykelpolo, pimp your bike og et mobilt cykelværksted. Der er jo ikke så mange mennesker der ved, at man må have sin cykel med på festival, så vi lånte bare vores egne cykler ud til cykelpolo. Det var et hit, og polobanen stod ikke stille!”, fortæller Nina Luff.

Pimp min cykel

De primitive forhold på festivalen fik både fællesskabet og kreativiteten til blomstre:

”Da vi fx skulle lave mål til polobanen brugte vi bare nogle pavillonstænger og nogle gamle cykelslanger, og det fungerede helt perfekt. Vi fik også folk over til vores workshop for at pimpe cykler, men mange af dem havde jo ingen cykel med selv, så de pyntede bare vores cykler i stedet – det syntes de jo var sjovt”, griner hun.

Nina Luff fortæller, at årets festival var en fantastisk mulighed for at finjustere SygKlisters forskellige typer workshops - men afdelingen fik også selv tid til at lade sig inspirere: ”Næste år bliver større og bedre”, lover formanden hemmelighedsfuldt.

Du kan se mange flere festivalbilleder på SygKlisters Facebookside

Emneord: Kultur