Foto: Cyklistforbundet/Mikkel Østergaard

Søndag den 10. juni er Store Cykeldag!

Gør Søndag til Cykeldag. Tag børnene, bedsteforældrene, konen, kæresten, hunden eller vennerne med på cykeltur, når Cyklistforbundet afholder Store Cykeldag.

Af Frits Bredal
31. maj 2012

På Store Cykeldag er der cykelture og cykelevents for alle, der befinder sig inden for grænserne af Kongeriget Danmark. Der er korte og lange ture. Ture hvor man kigger på kongeørne og havørne. Ture hvor man ser på damer (eller mænd). Familieture med madkurv og ternet tæppe. Ture som foretages på racercykel, mountainbike eller en gammel havelåge.

”Det vigtigste er at nyde livet på to hjul. På sin egen måde. Og der er masser af muligheder for at finde en tur, der passer den enkelte i stil og længde,” siger kampagnechef Loa Bendix fra Cyklistforbundet.

Oversigt over ture og events på cyklistforbundet.dk

Find din Store Cykeldag tur her!

Langt de fleste ture er gratis at deltage i. Du har også mulighed for at planlægge din egen rute via Cyklistforbundets nye ruteplanlægger på www.cyclistic.dk.

Turene arrangeres af kommuner, cykelklubber, naturvejledere, museer, Cyklistforbundets lokale afdelinger og af andre, der gerne vil have danskerne op på cyklerne og ud i naturen – eller rundt i byen.

Store Cykeldag har eksisteret siden 2005, hvor begivenheden blev opfundet i forbindelse med Cyklistforbundets 100 års jubilæum. Tidspunkt: Anden søndag i juni.

Dét kan du gøre

• Deltag i en af Store Cykeldags mange events.

Find en cykeltur og events nær dig

Emneord: Kampagner, Ture