Strøm på cyklen

El-cykler skal få danskerne til at cykle mere

05. marts 2012

Hvordan får man danskerne til at cykle 25 kilometer eller mere hver vej til arbejde? El-cykler er en del af svaret.

I Dragør bor Søren og Marianne Houen Schmidt med deres to børn. Indtil august 2011 arbejdede de begge på Frederiksberg. Da Sørens arbejdssted blev ændret til Trekroner ved Roskilde, besluttede de sig for at købe bil nr. 2. En bil, der mellem jul og nytår blev stjålet:

"Da vores forsikringsselskab fortalte, at vi skulle vente fire uger på at få bilen erstattet, gav det os en tænkepause. Vi havde allerede en Bullitt ladcykel, så da vi blev opmærksomme på, at der var en Bullitt med batteri i cykelbiblioteket hos Bicycle Innovation Lab, gik jeg i gang med at overtale Marianne til at prøve den af. Vi havde kort vendt det med en el-cykel tilbage i august, men det blev bare ved snakken. Nu havde vi mulighed for at teste, om det var løsningen på vores pendler-udfordring" fortæller Søren.

Læs historen og mange andre

Emneord: Opførsel