”Tag chancen – bare ikke i trafikken”

Følg med i ny kampgne med fokus på unges trafiksikkerhed.

06. februar 2012

DR, Rådet for Sikker Trafik og TrygFonden lancerer i denne uge kampagnen "Tag chancen - bare ikke i trafikken"

Kampagnen sætter fokus på, hvordan unge kommer til skade i trafikken, og hvordan forældre og skoler kan hjælpe, så ulykkerne ikke sker. På den måde ligger kampagnen i forlængelse af Cyklistforbundets kampagner Alle Børn Cykler og LYS PÅ - med Ludvig, som bl.a. beskæftiger sig med trafiksikkerhed for skolebørn.

Cyklistforbundet er ikke medarrangør af den nye kampagne, men vi deltager via interview og debatindlæg med afsæt i kampagnen. Ofte vælger DR på selve dagen en helt aktuel vinkel, som ikke på forhånd er annonceret. Følg derfor selv med i debatten via dr.dk

I dag har kommunikationschef Frits Bredal fortalt om Cyklistforbundets holdning til lovpligtig eller ikke-lovpligtig brug af cykelhjelm (Cyklistforbundet anbefaler brug af cykelhjelm, men går ikke ind for et lovkrav). Interviewet blev bragt i P4 Radioavisen og P3 Nyhederne kl. 12.

I morgen tidlig, tirsdag, medvirker Cyklistforbundets trafiksociolog Anette Jerup Jørgensen i en debat på P4.

Følg med i debatten og læs mere