Transportminister Magnus Heunicke og Cyklistforbundets direktør Klaus Bondam, ved lanceringen af den nationale cykelstrategi, juni 2014.

Tillykke med de 40 år Magnus Heunicke

Danmarks Transportminister Magnus Heunicke fylder 40 år i dag, d. 28. januar. Cyklistforbundets direktør Klaus Bondam sender ham her en lykønskning i anledning af den runde fødselsdag.

28. januar 2015

Kære Magnus

Tillykke med fødselsdagen og alt det, som du indtil videre har opnået som minister.

Vi ved jo alle, at Transportministeriet er øretævernes holdeplads. Du har selv sagt det i et interview til Cyklistforbundet: at i transport skal alting være brok. Det er og bliver et område, hvor det er svært at gøre alle folk glade. Nye motorveje, metroer og broer er dyre, de bliver sjældent færdig til tiden og aldrig til den aftalte pris – og så er der alle problemerne med miljøet.

Derfor vil jeg anbefale, at du fremover gør endnu mere ud af cykelpolitik, end du plejer. Der er nemlig aldrig nogen transportminister, der er kommet i problemer på baggrund af eksploderende udgifter til cykelstier. Det eneste reelle problem med cyklister er faktisk, at de ikke altid opfører sig ordentlig på cykelstierne. Men hvis du bare lover at fylde godt op i cykelpuljerne, så lover jeg til gengæld at tage alle de tæv, som tilkommer de uvorne cyklister for dig. Det er ren win-win.

Endnu engang tillykke på dagen!

Klaus Bondam
P.v.a. Cyklistforbundet