Valget står for døren

Hvad mener folketingskandidaterne om cyklisme? Cyklistforbundet har i løbet af foråret 2015 foretaget en spørgeskemaundersøgelse blandt 756 folketingskandidater om deres holdning til cykelpolitik.

Af Laura Schou
03. juni 2015

I Cyklistforbundet arbejder vi hårdt for at skabe en bedre og mere miljøvenlig fremtid, som står i cyklisternes tegn. Med valget på trapperne har vi derfor foretaget en undersøgelse i foråret 2015 blandt 756 folketingskandidater for at se på, hvem der er mest positivt stemt overfor cyklisme.

Med resultaterne af undersøgelsen får du indsigt i, hvad dine lokale folketingskandidater mener om en politisk mærkesag, der aldrig kan få nok opmærksomhed.

Cyklistforbundet vil undervejs i valgkampen opdatere vores hjemmeside, Facebook og Twitter, så du kan følge med i, hvad der rører sig politisk for cykelsagen. Ved at klikke på et af nedenstående links, kan du finde frem til forskellene i rød og blå bloks holdninger til cyklisme, stifte bekendtskab med din lokale kandidats holdning til børn og cykling og meget mere.

Sådan gør du en forskel

Hvis du selv vil deltage aktivt i at fremme cykelsagen politisk, kan du gøre følgende:

• Deltag og følg med i debatten på de sociale medier ved søge på #cykelpol, #dktrp, #fv15 samt på folketingskandidaternes online profiler. I forbindelse med Folkemødet på Bornholm vil der også være aktivitet på #fm15.
  • Skrive til lokale medier med debatindlæg, kronikker mv. I Cyklistforbundet hjælper vi gerne med at udforme et debatindlæg til din lokalavis.
  • Deltage i lokale debatarrangementer og spørg, hvad kandidaterne vil på cykelområdet.

For spørgsmål angående undersøgelsen eller Cyklistforbundets politiske aktivitet under valgkampen kontakt:

Politisk konsulent Jakob Schiøtt Stenbæk Madsen på jam@cyklistforbundet.dk eller politisk praktikant Laura Schou på las@cyklistforbundet.dk