Vinderen af DSB’s fotokonkurrence

Den dygtige og heldige vinder af DSB’s fotokonkurrence blev Käthe Gammelby. Stort tillykke, ikke mindst med præmien, som er et rejsegavekort fra DSB Rejsebureau på 14.000 kroner!

04. juli 2011

Käthe fortæller, at hun egentlig ikke havde råd til sommerferie, da hun lige har fået installeret et pillefyr, så gavekortet vil virkelig komme til nytte. Desuden er den bedste rejse, som Käthe og hendes mand har været på, netop en togrejse - et område, som DSB Rejsebureau er eksperter i.

Dommerjuryen, der udvalgte billedet, bestod af miljøchef i DSB, Jesper Mølgård og HR-chef for Arbejdsmiljø og Velfærd i DSB, Malene Bresson. De gav denne begrundelse for udvælgelsen af vinderfotoet:

»Fotoet beskriver en situation, vi alle kender. Nogle gange regner det, og så kræver det måske lidt ekstra at komme op på cyklen og af sted. Alligevel står Käthe og smiler, for hun cykler bare til toget og kommer nemt videre derfra. Fotoet illustrerer på den måde fordelene ved cykel/tog-kombinationen i hverdagen, og det skal præmieres, at Käthe ikke lader sig afskrække af kedeligt vejr, men i stedet søger tørvejr i toget, der får hende sikkert og tørskoet frem.«

Tak til alle deltagere i fotokonkurrencen og igen tillykke til vinderen Käthe Gammelby!

DSB's fotokonkurrence var en del af Vi cykler til arbejde, som er arrangeret af Cyklistforbundet og Dansk Firmaidætsforbund i samarbejde med DSB.

Vinderbilledet i DSB's fotokonkurrence