5.C fra Ejby skole vandt nye, flotte cykler til hele klassen, også til læreren, i Cyklistforbundets Alle Børn Cykler-kampagne. Foto: Cyklistforbundet / Karen Skovhus Fausbøll

5.C fra Ejby skole vandt nye cykler til hele klassen i Alle Børn Cykler-kampagnen. Foto: Cyklistforbundet / Karen Skovhus Fausbøll

Vinderen af årets Alle Børn Cykler-kampagne er fundet

Glæden var i top og overraskelsen stor, da 5.C fra Ejby Skole i Lille Skensved, i denne uge blev udråbt til vinder af Cyklistforbundet og TrygFondens skolemotionskampagne Alle Børn Cykler.

11. oktober 2012

Gode cykelben sikrede nye cykler til hele klassen

5.C har sammen med mere end 140.000 andre folkeskolelever deltaget i kampagnen, og gode cykelben og en hjelm på hovedet sikrede hele klassen hovedpræmien: nye, flotte cykler til hele klassen, også til læreren, til en værdi af 75.000 kroner.

”Det er ikke rigtig! Er det virkelig sandt? Og det er jo ikke engang 1. april” siger klasselærer Louise Christensen, fra 5.C på Ejby Skole, Lille Skensved.

Hos Cyklistforbundet glæder man sig over kampagnens succes:

”Kampagnen sætter aktivt fokus på motion, cykelglæde og børnenes transportvaner til og fra skole. Børn elsker at cykle, fordi det giver frihed samtidig med, at det er sjovt og sundt. Hvert år er Alle Børn Cykler medvirkende til, at deltagerne efter kampagnen bliver permanente cyklister”, siger kampagnechef Loa Bendix fra Cyklistforbundet.

Godt gået …!

I Alle Børn Cykler 2012 deltog 6.714 skoleklasser og 142.077 elever, fordelt på hele landet. I alt blev det til 517.717 cykeldage hvoraf 469.385 blev gennemført med hjelm.

Næste store kampagne fra Cyklistforbundet er Lys På - med Ludvig.

Mere om kampagnen

Emneord: Børn, Kampagner, Unge