Foto: Cyklistforbundet/Mikkel Østergaard

Hvordan er din kommune at cykle i?

I Cyklistforbundet forsøger vi at blive klogere på, hvordan cyklisterne oplever cykelforholdene i kommunerne. Derfor spørger vi: Hvordan er din kommune at cykle i?

26. marts 2012

Hvad tæller for dig, når du cykler rundt i din kommune? Er det antallet af cykelparkeringsstativer, tryghed eller muligheden for at komme hurtigt frem? Og hvor tilfreds er du egentlig med de rammer, kommunen skaber for cyklisterne i form af cykelstier, muligheden for at kombinere cyklen med andre transportmidler og skiltningen for cyklister? Det vil vi i Cyklistforbundet gerne vide. Vi forsøger nemlig til stadighed at få et klarere billede af, hvordan cyklisterne oplever cykelforholdene i kommunerne.

Kommunerne konkurrerer på livsstil

De seneste år har cykelinvesteringer udviklet sig til et kommunalt konkurrenceparameter. Det handler om den livsstil, som kommunen kan tilbyde sine borgere - i forhold til transport, sundhed og miljø. Og cykler signalerer overskud, livskvalitet og vitalitet.

Vi har brug for din mening

I Cyklistforbundet holder vi skarpt øje med hvilke kommuner, der gør det godt på cykelområdet - hvem der tænker nyt, hvem der investerer og forkæler cyklisterne. Men hvad tænker brugerne, og er der nogle kommuner, der scorer særligt højt, når det kommer til cyklisttilfredshed? Det kan du hjælpe os med at finde ud af. Brug fem minutter på undersøgelsen og send gerne videre til andre cyklister. Resultatet af undersøgelsen offentliggøres i en senere udgave af Nyhedsbrevet Cyklister.

Tak for din hjælp!

Spørgeskemaundersøgelsen - er afsluttet.

Tak for jeres deltagelse.