Foto: Mikkel Østergaard

Sådan bliver I certificeret som Cykelvenlig Arbejdsplads

Med en certificering som Cykelvenlig arbejdsplads kan I skilte med jeres cykelvenlighed overfor medarbejdere og omverden – og få rådgivning til, hvordan I gør det endnu mere attraktivt at cykle for medarbejderne.

SÅDAN FOREGÅR CERTIFICERINGEN

• I kontakter os på cykelvenlig@cyklistforbundet.dk eller telefon 40708358, og vi planlægger sammen, hvordan certificeringen skal foregå på jeres virksomhed.
  • Cyklistforbundets konsulent kommer ud til et rådgivningsmøde, hvor vi sammen gennemgår virksomhedens cykelforhold og taler om jeres kommunikation og initiativer, der understøtter medarbejdernes cykling. Det er oplagt at både en HR-chef/konsulent og en driftschef eller lignende deltager på mødet.
  • Herefter får I besked, om I kan kalde jer Cykelvenlig Arbejdsplads, og om det er som guld, sølv eller bronze-arbejdsplads, og I modtager digitalt og fysisk logo-materiale.
  • En transportvaneundersøgelse blandt medarbejderne giver jer vigtig viden om medarbejdernes transportmønster og potentialet for, at flere cykler, ligesom I får gode ideer til konkrete tiltag. Undersøgelsen er naturligvis frivillig, men vi anbefaler at den gennemføres.
  • Når certificeringen og evt. også transportvaneundersøgelsen er gennemført udarbejder Cyklistforbundet en rapport med anbefalinger til, hvordan I kan blive endnu mere cykelvenlige.

Certificeringen gælder ubegrænset, men fordelene skal fornys efter 2 år. Gratis gencertificering inden for 1 år.

DET FÅR I MED EN CERTIFICERING

• Rådgivningsmøde med konsulent fra Cyklistforbundet
  • Undersøgelse af medarbejdernes transportvaner (startmåling og mulighed for gentagelse efter 1-2 år)
  • Fysisk og digitalt mærkat med guld/sølv/bronze
  • Certifikat på jeres status
  • Logomateriale til brug for intern og ekstern kommunikation
  • Jeres logo på cyklistforbundet.dk/cykelvenlig-arbejdsplads
  • Rabat i Cyklistforbundets butik (svarende til medlemsrabat på 10 % på en lang række produkter)
  • Et antal læse-eksemplarer af Cyklistforbundets magasin Cyklister fire gange årligt

HVAD KOSTER DET AT BLIVE CERTIFICERET

Arbejdspladser med færre end 50 medarbejdere: 10.000 kr.
Arbejdspladser med flere end 50 medarbejdere: 20.000 kr.