Cykelture

Cyklistforbundet i Rødovre arrangerer, cykeltur på tirsdage, lørdage og søndage i løbet af året.

Velmødt i 2018.

Cykelturistuge 2018

Cykelturistugen 2018 vil blive afholdt i Frederiksværk

Cyklistforbundet i Rødovre har ture hver tirsdag fra april til august.

Turene starter kl. 18:30 fra vores værksted, P‑pladsen ved Tinderhøj skole, Fortvej 71, 2610 Rødovre. Medbring drikkevarer til en lille pause undervejs. Husk cykellygter, regntøj og lappesager. Tirsdagsturene cykles med op til 18 km/t

Cyklistforbundet i Rødovre dagture i år 2018. Turene starter kl. 10.00 fra vores værksted, P-pladsen ved Tinderhøj skole, Fortvej 71, 2610 Rødovre, hvis ikke andet er anført. Medbring madpakke og drikkevarer og evt. penge til togbillet undervejs. Husk regntøj og lappesager. Dagturene cykles med op til 20 km/t.

Lørdag d. 3. marts Frederiksberg oppe og nede med Per Holm 20 km. Over, under og på Frederiksberg via spændende og interessante trapper. En mindre del af turen vil være til fods ‑ med cyklerne henstillet. Turen tilpasses aktuelt vejr og føre. Vi slutter med frokost på et udmærket billigt spisested. Slutsted: Flintholm Station

Søndag d. 6. maj Grilltur til Harrestrup Ådal med Flemming Nielsen 30 km. Vi cykler frem til Harrestrup Ådal. Her griller vi den medbragte mad. Medbring drikke og grillmad.

Søndag d. 13. maj Hareskoven med Susanne Sindberg 45 km. Vi cykler ud i Hareskoven og leder efter gamle kultiske rillesten og andre fortidsminder. Medbring frokost og drikkevarer.

Søndag d. 27. maj Mosehuset med Henning Liljendahl 72 km. Mødested: Køge St. Vi cykler over Ejby og Regnemark til Mosehuset. Hjemtur går over Borup og Tune tilbage til Rødovre. Medbring frokost og drikkevarer.

Søndag d. 10. juni Store Cykeldag ‑ Rødovre med Flemming Nielsen 15 km. Vi mødes på Rådhuspladsen i Rødovre, foran Viften kl. 09.30 til kaffe og morgenbrød. Kl. 10.00 vil borgmesteren cykle forrest på en tur rundt i Rødovre med stop ved Damhustorvet, Byggelegepladsen, Islev Svømmehal, Rødovre Frivillig Center og Heerup Museet. Alle steder er der arrangeret besøg. Ruten er afmærket, og alle får udleveret kort. Adgang til Heerup Museet er gratis for deltagere i cykelturen. Turen slutter på Rødovregård, hvor der serveres pølser og øl/vand og trækkes lod om præmier. Se nærmere på www.rk.dk

Lørdag d. 16. juni Vestegnsruten med Bert Thomsen 45 km. Vi cykler en tur på Vestegnsruten. Medbring frokost og drikkevarer

Søndag d. 17. juni Veddelev Havn med Henning Liljendahl 67 km. Vi cykler gennem landsbyerne på Vestegnen ud til Veddelev Havn. Hjemturen går over Roskilde og Fløng tilbage til Rødovre. Medbring frokost og drikkevarer

Lørdag d. 14. juli Buresø med Bert Thomsen 65 km. Vi kører til Buresø lige nord for Slagslunde via Risby, Ledøje, Smørum og Ganløse Medbring frokost, drikkevarer og evt. badetøj til en frisk svømmetur i søen

Søndag d. 12. august Frokosttur i det grønne med Børge Nielsen og Lis Jakobsen 40 km. Vi mødes kl. 10.30. Vi cykler ca. 30 km før frokost. Frokosten indtages på et spændende, men hemmeligt sted. Medbring kontanter til betaling. Tilmelding senest onsdag d. 8. august. Pris: Ca. 200,‑ kr.

Lørdag d. 25. august Tisvilde ‑ Frederiksværk med Henning Liljendahl 69 km. Mødested: Tisvildeleje St.Vi cykler gennem Tisvilde Hegn og Asserbo til Frederiksværk Havn. Hjemturen går over Ølsted, Skævinge, Uggeløse og Ganløse tilbage til Rødovre. Medbring frokost og drikkevarer.

Søndag d. 2. september Mosede Fort med Susanne Sindberg 40 km. Vi cykler ad cykelrute 9 mod Berlin, men stopper ved Mosede Fort, som blev bygget før 1. verdenskrig. Vi besøger museet, pris 75,‑ kr for grupper over 5 og pensionister. Cafe og butik kan også besøges. Medbring frokost og drikkevarer.

Søndag d. 9. september De 4 kæmper med Flemming Nielsen 40 km. Mødested: Krydset Tårnvej / Rødovre Parkvej. I løbet af 2016 skabte Thomas Dambo med lokal hjælp én kæmpe i hver af kommunerne Rødovre, Hvidovre, Vallensbæk og Albertslund. Vi besøger dem alle 4. Medbring frokost og drikkevarer. Se nærmere www.thomasdambo.dk.

Søndag d. 23. september Høvelte ‑ Hørsholm med Henning Liljendahl 65 km. Vi cykler til Farum og herfra videre til Høvelte og Hørsholm. Hjemtur langs Øresund til Hellerup og videre til Rødovre. Medbring frokost og drikkevarer.

Lørdag d. 6. oktober Vinsmagning med Flemming Nielsen og Hans Erik Rasmussen 35 km. Start fra Tinderhøj kl. 13.00. Vi cykler gennem Høje Gladsaxe, Smørmosen og Ballerup til Herstedhøje, hvor der er pause inden tilbageturen til Tinderhøj Skole. Her er der vinsmagning med Bert Thomsen ledsaget af mad tilberedt af Connie Kramer. Der afsluttes med kaffe og Hans Eriks kager. Medbring evt. mad og drikke til cykelturen. Der er kun plads til 30 tilmeldte til vinsmagningen. Tilmelding senest søndag d. 30. september til Flemming Nielsen. Ved tilmelding betales 250,- kr. for mad og drikke.

Torsdag d. 18. oktober Billedaften med Henning Liljendahl. Start kl. 19.00 – 22.00 på værkstedet på Tinderhøj Skole. Vi ser på billeder fra årets ture og får lidt at spise og drikke. Medbring dine billeder fra sæsonens arrangementer. Der er kun plads til 30 tilmeldte. Tilmelding senest mandag d. 15. oktober. Ved tilmelding betales 60,- kr. for mad og drikke.

Tirsdagsture

Det samlede deltagerantal faldt 1,6 % fra 429 i 2017 til 422 i 2018. Det er det laveste deltagerantal vi har haft i mere end 15 år på trods af meget fint sommervejr i 2018. 2-3 personer, som deltog meget i 2016 er stoppet, og vi har svært ved at få nye deltagere. Alle foregående år er vi startet kl. 19.00. I år har vi prøvet at starte kl. 18.30, om det er medvirkende til faldende deltagerantal er svært at sige.

Turtype Antal ture Totalt antal deltagere Maksimalt
Tirsdage 2017
21 422 31 20,1

Dagcykelture

På vores 10 almindelige dagcykelture i 2017 havde vi i alt 181 deltagere. Dette er næsten samme deltagerantal som sidste år, selv om der blev gennemført to ture mindre. Det fine gennemsnit skyldes turen 10/9 til de 6 kæmper med 45 deltagere.

Turtype Antal ture Totalt antal deltagere Maksimalt
12 184 32 15,3 4
Dagture 2017  10 181 45 18,1 5

Store Cykeldag

Store Cykeldag er blevet en fast årlig tradition fra 2007 og frem. I 2018 var deltagerantallet uændret i forhold til 2017. (To børn færre og to voksne flere).

Årstal

Store Cykeldag